СУБСИДІЇ - 2016

Розяснення щодо оформлення субсидії. Хто має право на отримання субсидії?

 subs    До уваги мешканців Жидачівщини!

  Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.

Наприклад, сім’я, у якій двоє працездатних батьків та одна дитина, проживає у Києві у квартирі площею     50 м2. Дохід родини – 7000 грн. на місяць, комунальні витрати – 2520 грн. У разі оформлення субсидії така сім’я сплачуватиме за комуналку всього 875 грн., решту – 1645 грн. - заплатить держава.

Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.

Субсидія розраховується виходячи з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.

Громадяни, які одержували субсидію протягом  2015-2016 рр., автоматично отримуватимуть її  в наступному (2016-2017рр) опалювальному сезоні.

Як оформити субсидію?

Механізм оформлення житлових субсидій суттєво спрощено. Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.

Кожна українська сім’я отримає у поштову скриньку бланк Декларації про доходи, Заяви на отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та інструкцію як їх правильно заповнити.

Готові документи можна:

  • самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;
  • самостійно подати до сільських і селищних рад;
  • надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання.
  • відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua)

Протягом кількох тижнів днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.

Ґрунтовні роз’яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45. Працює безкоштовно та цілодобово зі стаціонарних і мобільних телефонів.

Інструкція про порядок заповнення бланку Заяви про призначення житлової субсидії

1. Заяву заповнює особа за місцем реєстрації (або особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла.

2. У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Заява.

3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів – фактичне місце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири), контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).

4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:

  • на оплату житлово-комунальних послуг;
  • на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечуєтьсяелектро-, тепло- або газопостачанням для опалення).

Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все.

5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:

  • у графі "Номер особового рахунку" – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
  • у графі "Найменування організації, що надає послуги" – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
  • у графі "Примітки" зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: "є лічильник" або "немає лічильника".

6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.

Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:

  • на збільшену понад норму площу житла непрацездатним особам;
  • у складі сім’ї є особи які зареєстровані але не проживають у житловому приміщенні;
  • за фактичним місцем проживання особі, яка орендує житло на підставі договору оренди;
  • зареєстровані у житловому приміщенні особи сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки;
  • сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тис гривень.

7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.

Звертаємо увагу, що для громадян, які вже одержують субсидію, додатково надавати документи для її призначення не потрібно.

Інструкція про порядок заповнення бланку Декларації про доходи і витрати осіб,які звернулися за призначенням житлової субсидії

Декларацію заповнює особа за місцем реєстрації (або особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг.

У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.

У розділі І:

У позиції 1 вказуються прізвище, ім’я по батькові особи, яка звертається.

У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.

У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначеннямпрізвища, ім’я по батькові, дати народження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

У розділі ІІ:

заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік.

Звертаємо увагу, що у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.

У розділі ІІІ:

вказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.

Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.

Як розраховується розмір субсидії?

В основу формули розрахунку розміру субсидії взято залежність доходу сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів на особу і витрат, які не перевищують 15% сукупного доходу такої родини. 

Формула розрахунку субсидії: середньомісячний дохід сім’ї ділиться на кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб і визначається середньомісячний дохід на одну особу. Цей дохід ділиться на прожитковий мінімум (з травня 2016 р. 1399 грн.), ділиться на базовий коефіцієнт 2 і множиться на 15%.

Базовими цифрами у формулі є залежність, при якій сім'я з доходом на рівні двох прожиткових мінімумів на особу сплачує за комунальні послуги 15% сукупного доходу. Далі ця залежність застосовується до конкретної сім'ї з конкретними доходами.

Для прикладу розглянемо дві сім'ї:

1 сім'я – дві особи з сукупним доходом 4000 грн. на місяць;

2 сім'я – три особи з сукупним доходом 6000 грн. на місяць.

І в першому і в другому випадках середньомісячний дохід на одну особу становитиме 2000 грн., тому відсоток обов'язкового платежу у цих сімей буде однаковий = 2000/1399/2*15% = 10,72%.

Але розмір обов’язкового платежу у них буде неоднаковий, оскільки у них різний сукупний дохід:

1 сім'я = 4000 грн. * 10,72% = 428,8 грн.

2 сім'я = 6000 грн. * 10,72% = 643,2 грн.

Відповідно, за однакового розміру платежу за комунальні послуги (1000 грн.), ці сім'ї матимуть різний розмір субсидії:

1 сім'я = 1000 грн. – 428,88 = 571,12 грн.

2 сім'я = 1000 грн. – 643,2 = 356,8 грн.

Таким чином, відсоток обов'язкового платежу для сімей з однаковим доходом на одну особу буде однаковим, а от розмір платежу залежить від сукупного доходу сім'ї: чим більша кількість членів сім'ї та її сукупний дохід, тим більшим буде і платіж.

Формула дає преференції людям з невисокими доходами: що менші доходи має родина, то нижчими будуть її витрати на комунальні послуги і більшою її підтримка з боку держави. 

Які нормативи використовуються під час розрахунку субсидії?

З 1 жовтня 2014 року удосконалено Порядок призначення житлових субсидій, згідно з яким запроваджено:

  • нову соціальну норму житла: зменшено на одну особу (з 21 кв.м до 13,65 кв.м) та збільшено на сім’ю (з 10,5 кв.м до 35,22 кв.м);
  • нові соціальні нормативи користування ЖКП (зменшено норму споживання природного газу, встановлено норму централізованого водопостачання, збільшено норму споживання електричної енергії);
  • новий механізм розрахунку обов'язкового відсотка платежу  (розраховується індивідуально для сім’ї, залежно від доходів).

Ці зміни дають змогу громадянам сплачувати за комунальні послуги відповідно до фактичних обсягів споживання кожного виду послуг, а державі – забезпечувати соціальну підтримку на оплату реальних обсягів споживання цих послуг.

Якщо сім’я використовує менше, ніж встановлено соціальним нормативом в межах опалювального періоду,  зекономлені кошти оформляються у рахунок майбутніх платежів, в тому числі обов’язкової плати. Це стимулює людей до економії, оскільки вартість неспожитого газу у тепліші місяці опалювального періоду можна буде використати в разі перевищення норми у холодніший період. Тобто, якщо сім’я у листопаді спожила на 100 кубів газу менше, ніж встановлено нормою, то цей обсяг газу вона може спожити у холодніші місяці, наприклад у січні.

За надлишки площі і використаних комунальних послуг необхідно сплачувати повну вартість послуг.

Соціальна норма житла для надання субсидій

Норма володіння (користування) загальною площею житла

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальна норма

(з 1 жовтня 2014 року)

   21 м2 на особу +

10,5 м2 на сім’ю

     13,65 м2 на особу +

35,22 м2 на сім’ю

31,5 м2

Норма на сім’ю з однієї особи

48,87 м2

Норма на сім’ю з однієї особи

52,5 м2

Норма на сім’ю з двох  осіб

62,52 м2

Норма на сім’ю з двох  осіб

73,5 м2

Норма на сім’ю з трьох осіб

76,17 м2

Норма на сім’ю з трьох   осіб

94,5 м2

Норма на сім’ю з чотирьох осіб

89,82 м2

Норма на сім’ю з чотирьох осіб

Соціальні нормативи споживання природного газу для надання субсидій

Норми споживання

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальні нормативи

(з 1 жовтня 2014 року – зі змінами з 01.05.2016)

11 м3

на 1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

5,5 м3

на 1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

9,8 м3 на особу

На приготування їжі (газова плита)

4,4 м3 на особу

На приготування їжі (газова плита)

18,3 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача)

7,1 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача)

23,6 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача)

14 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача)

 

Соціальні нормативи централізованого холодного водопостачання та водовідведення для надання субсидій

Норми споживання 

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальні нормативи

(з 1 жовтня 2014 року)

Норми встановлюються органами місцевого самоврядування. Зокрема, у місті Києві встановлені норми:

   Встановлюються єдині соціальні  нормативи користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення:

5,5 м3
на особу

Централізоване постачання холодної води

2,4 м3
на особу

Централізоване постачання холодної води

3,5 м3
на особу

Централізоване постачання гарячої води

1,6 м3
на особу

Централізоване постачання гарячої води

9,0 м3
на особу

Централізоване постачання холодної води (за відсутності гарячого водопостачання)

4,0 м3
на особу

Централізоване постачання холодної води (за відсутності гарячого водопостачання)

9,0 м3
на особу

Централізоване водовідведення

4,0 м3
на особу

Централізоване водовідведення

Соціальні нормативи споживання електроенергії для надання субсидій

Норми споживання 

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальні нормативи

(з 1 жовтня 2014 року)

28 кВт.год на

1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

65 кВт.год на

1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

100 кВт.год на одну-дві особи + 25 кВт.год на кожного іншого

У будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами

130 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого

У будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами (за наявності гарячого водопостачання)

150 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого

У будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами (за відсутності гарячого водопостачання)

75 кВт.год на одну-дві особи + 15 кВт.год на кожного іншого

У будинках, не обладнаних стаціонарн. електроплитами

90 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого

У будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами (за наявності гарячого водопостачання)

120 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого

У будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами (за відсутності гарячого водопостачання)

 

Оформити субсидію через інтернет

   Оформити  житлову субсидію можна  також подавши заяву  і  декларацію до  управління  соціального захисту населення за  місцем реєстрації заявника в  електронному  вигляді.

   Для цього на сайті  Міністерства  соціальної політики створено  послугу попередньої  реєстрації документів  для  призначення  житлової  субсидії. Заповнити  заяву  і  декларацію можна  лише ввівши електронну  адресу. Підписують  їх електронним  цифровим  підписом.

   У разі  отримання управлінням соціального  захисту населення надісланих з  використанням  засобів телекомунікаційних систем  заяви та  декларації, у  яких  відсутній електронний  цифровий  підпис громадянина, субсидія розраховується лише  після  підпису зазначених документів  у місячний  строк. У разі  непідписання заяви і декларації в зазначений строк подаються нові заява і декларація.   .

 

Увага!

Управління соціального захисту Жидачівської РДА інформує про надання  пільг і субсидій з 1 травня 2017 року

pil  Згідно з законодавством України, підставою для надання пільги на оплату житлово-комунальних послуг є посвідчення, яке вказує, до якої категорії пільговиків належить та чи інша особа, яка знижка з оплати за житлово-комунальні послуги їй належить. 

  З 1 травня 2016 року, згідно  з Порядком  призначення  та  надання  населенню субсидій  для  відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. N 848, у разі призначення субсидії пільги  з оплати житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку), у період її отримання не нараховуються. Інформація про зазначених осіб подається підприємствам  -  виробникам/виконавцям житлово-комунальних послуг та вноситься до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які  мають право на пільги. Це означає, що мешканцям, яким призначена житлова субсидія, у період отримання субсидії не нараховуватиметься знижка плати за житлово-комунальні послуги. Однак це не вплине на плату за послуги для тих сімей, які мають право на пільги і яким призначена субсидія (тобто, розмір субсидії є більшим від 0 грн.).

   Якщо пільговик подав заяву на субсидію, але субсидія на неопалювальний період йому не виходить, то йому надалі враховуватимуть пільгу. При наявності права на пільги у квитанціях вказується плата за послуги у зменшеній сумі (з врахуванням знижки, тобто пільги).

   Якщо сім’я має право на субсидію, однак її розмір невеликий і, на думку сім’ї, доцільніше сплачувати за послуги з врахуванням пільги, то для припинення нарахування субсидії необхідно подати заяву до органу соціального захисту про припинення надання субсидії (тому, що згідно з Порядком надання субсидії тільки на підставі заяви одержувача субсидії припиняється надання діючої субсидії).

   Якщо субсидія не надаватиметься (не нараховуватиметься), надавач послуг нараховуватиме пільги. Адже, як зазначено вище, надавач послуг нараховує пільгову оплату за послуги пільговикам, які мають право на пільги тоді, коли не нараховується субсидія. Про припинення чи відновлення пільги надавачу послуг не потрібно подавати заяву.

   Якщо на опалювальний період сім’ї доцільніше користуватися субсидією, то необхідно буде подати заяву для призначення субсидії (адже її надання припинять!). Субсидія призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців, і розраховується: на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон –  з 1 жовтня по 30 квітня.

Умови, за яких  надається пільга зі сплати ЖКП

Для отримання пільги на оплату житлово-комунальних послуг особа, яка має право на пільги, повинна звернутись до надавача послуг, подати заяву, оригінал посвідчення, яке засвідчує право на пільгу, та його копію, ідентифікаційний номер, довідку про склад сім'ї (для визначення права на пільги членів сім'ї). Крім цього, пільговику необхідно звернутись також до органу соціального захисту для внесення даних про пільговика до Єдиного державного реєстру осіб, які мають право на пільги.

Варто нагадати, що відповідно до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2015 № 389, пільги окремим категоріям пільговиків надаватимуться за умови, що середньомісячний сукупний дохід сім’ї пільговика в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (з 01.01.2017 – 2240 грн.).

Це такі категорії осіб, які мають право на пільги:

  • - учасники війни;
  • - члени сімей загиблих (померлих) учасників війни;
  • - особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
  • - вдови (вдівці) та батьки померлих осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
  • - особи, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною;
  • - вдови (вдівці) та батьки померлих осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною;
  • - жертви нацистських переслідувань;
  • - діти війни;
  • - пенсіонери, які раніше працювали педагогічними працівниками у сільській місцевості та селищах міського типу і проживають у них
  • - пенсіонери, які раніше працювали медичними і фармацевтичними працівниками у сільській місцевості та селищах міського типу і проживають у таких населених пунктах;
  • - пенсіонери, які раніше працювали у бібліотеках у сільській місцевості та селищах міського типу і проживають у них;
  • - пенсіонери, які працювали у сфері захисту рослин у сільській місцевості і проживають там;
  • - пенсіонери, які раніше працювали в державних та комунальних закладах культури, закладах освіти сфери культури у сільській місцевості і селищах міського типу і проживають у них;
  • - багатодітні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї, в яких не менше року проживають троє або більше дітей, сім’ї, в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування;
  • - звільнені із служби за віком, хворобою або вислугою років працівники міліції, особи начальницького складу податкової міліції, особи рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби;
  • - діти (до досягнення повноліття) працівників міліції, осіб начальницького складу податкової міліції, рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби, загиблих або померлих у зв’язку з виконанням службових обов’язків, непрацездатні члени сімей, які перебували на їх утриманні;
  • - особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесені до категорії 3;
  • - дружини (чоловіки) та опікуни (на час опікунства) дітей померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою;
  • - сім’ї, які мають дитину-інваліда, інвалідність якої пов’язана з наслідками Чорнобильської катастрофи;
  • - батьки та члени сімей осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, які загинули (померли) або зникли безвісти під час виконання службових обов’язків;
  • - особи, звільнені із служби цивільного захисту за віком, через хворобу або за вислугою років та які стали інвалідами під час виконання службових обов’язків.

До сукупного доходу сім’ї пільговика включаються нараховані:

  • пенсія;
  • заробітна плата;
  • грошове забезпечення;
  • стипендія;
  • соціальна допомога (крім частини допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, частини допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, допомоги на поховання, одноразової допомоги, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, організацій незалежно від форми власності);
  • доходи від підприємницької діяльності.

До членів сім’ї пільговика під час надання пільг належать особи, на яких згідно із відповідними законодавчими актами поширюються пільги:

  • дружина (чоловік); їх неповнолітні діти (до 18 років);
  • неодружені повнолітні діти, визнані інвалідами з дитинства I та II групи або інвалідами I групи;
  • непрацездатні батьки;
  • особа, яка перебуває під опікою або піклуванням пільговика та проживає разом з ним.

n1n


Понад 10 млн грн з обласного бюджету – на ремонт доріг

  Упродовж минулого тижня з обласного бюджету відповідно до замовлень головних розпорядників коштів профінансували 78,8 млн грн. Із них – 10,2 млн грн спрямували на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг.

  Як повідомили у департаменті фінансів облдержадміністрації, окрім захищених та інших першочергових видатків, виділили кошти в межах реалізації обласних програм, зокрема: на розвиток дорожньої інфраструктури і фінансування робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг – 10,2 млн грн, охорону навколишнього природнього середовища – 5 млн грн, компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян в автомобільному та залізничному транспорті – 4,7 млн грн.

Крім того, на забезпечення дітей-інвалідів та дітей із важкими інтоксикаціями медичними препаратами, виробами медичного призначення та дезіноксикаційною терапією спрямували – 2,5 млн грн, на реалізацію програми «Питна вода» – 1,2 млн грн, на проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку – 1 млн грн, на покращення медичної допомоги хворим на хронічну мієлоїдну лейкемію – 500 тис грн. 

26.06.2017, 17:17

детально »


Відбудеться зустріч керівництва Жидачівської РДА із громадськістю Володимирецької сільської ради

   dialog.jpg27 червня, о 15 год., в приміщенні школи с. Подорожнє відбудеться зустріч першого заступника голови Жидачівської райдержадміністрації Василя Татарина, керівників структурних підрозділів та районних служб із громадськістю населених пунктів Володимирецької сільської ради.

26.06.2017, 17:14

детально »