СУБСИДІЇ - 2016

Розяснення щодо оформлення субсидії. Хто має право на отримання субсидії?

 subs    До уваги мешканців Жидачівщини!

  Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.

Наприклад, сім’я, у якій двоє працездатних батьків та одна дитина, проживає у Києві у квартирі площею     50 м2. Дохід родини – 7000 грн. на місяць, комунальні витрати – 2520 грн. У разі оформлення субсидії така сім’я сплачуватиме за комуналку всього 875 грн., решту – 1645 грн. - заплатить держава.

Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.

Субсидія розраховується виходячи з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.

Громадяни, які одержували субсидію протягом  2015-2016 рр., автоматично отримуватимуть її  в наступному (2016-2017рр) опалювальному сезоні.

Як оформити субсидію?

Механізм оформлення житлових субсидій суттєво спрощено. Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.

Кожна українська сім’я отримає у поштову скриньку бланк Декларації про доходи, Заяви на отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та інструкцію як їх правильно заповнити.

Готові документи можна:

  • самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;
  • самостійно подати до сільських і селищних рад;
  • надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання.
  • відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua)

Протягом кількох тижнів днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.

Ґрунтовні роз’яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45. Працює безкоштовно та цілодобово зі стаціонарних і мобільних телефонів.

Інструкція про порядок заповнення бланку Заяви про призначення житлової субсидії

1. Заяву заповнює особа за місцем реєстрації (або особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла.

2. У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Заява.

3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів – фактичне місце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири), контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).

4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:

  • на оплату житлово-комунальних послуг;
  • на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечуєтьсяелектро-, тепло- або газопостачанням для опалення).

Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все.

5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:

  • у графі "Номер особового рахунку" – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
  • у графі "Найменування організації, що надає послуги" – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
  • у графі "Примітки" зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: "є лічильник" або "немає лічильника".

6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.

Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:

  • на збільшену понад норму площу житла непрацездатним особам;
  • у складі сім’ї є особи які зареєстровані але не проживають у житловому приміщенні;
  • за фактичним місцем проживання особі, яка орендує житло на підставі договору оренди;
  • зареєстровані у житловому приміщенні особи сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки;
  • сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тис гривень.

7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.

Звертаємо увагу, що для громадян, які вже одержують субсидію, додатково надавати документи для її призначення не потрібно.

Інструкція про порядок заповнення бланку Декларації про доходи і витрати осіб,які звернулися за призначенням житлової субсидії

Декларацію заповнює особа за місцем реєстрації (або особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг.

У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.

У розділі І:

У позиції 1 вказуються прізвище, ім’я по батькові особи, яка звертається.

У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.

У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначеннямпрізвища, ім’я по батькові, дати народження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

У розділі ІІ:

заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік.

Звертаємо увагу, що у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.

У розділі ІІІ:

вказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.

Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.

Як розраховується розмір субсидії?

В основу формули розрахунку розміру субсидії взято залежність доходу сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів на особу і витрат, які не перевищують 15% сукупного доходу такої родини. 

Формула розрахунку субсидії: середньомісячний дохід сім’ї ділиться на кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб і визначається середньомісячний дохід на одну особу. Цей дохід ділиться на прожитковий мінімум (з травня 2016 р. 1399 грн.), ділиться на базовий коефіцієнт 2 і множиться на 15%.

Базовими цифрами у формулі є залежність, при якій сім'я з доходом на рівні двох прожиткових мінімумів на особу сплачує за комунальні послуги 15% сукупного доходу. Далі ця залежність застосовується до конкретної сім'ї з конкретними доходами.

Для прикладу розглянемо дві сім'ї:

1 сім'я – дві особи з сукупним доходом 4000 грн. на місяць;

2 сім'я – три особи з сукупним доходом 6000 грн. на місяць.

І в першому і в другому випадках середньомісячний дохід на одну особу становитиме 2000 грн., тому відсоток обов'язкового платежу у цих сімей буде однаковий = 2000/1399/2*15% = 10,72%.

Але розмір обов’язкового платежу у них буде неоднаковий, оскільки у них різний сукупний дохід:

1 сім'я = 4000 грн. * 10,72% = 428,8 грн.

2 сім'я = 6000 грн. * 10,72% = 643,2 грн.

Відповідно, за однакового розміру платежу за комунальні послуги (1000 грн.), ці сім'ї матимуть різний розмір субсидії:

1 сім'я = 1000 грн. – 428,88 = 571,12 грн.

2 сім'я = 1000 грн. – 643,2 = 356,8 грн.

Таким чином, відсоток обов'язкового платежу для сімей з однаковим доходом на одну особу буде однаковим, а от розмір платежу залежить від сукупного доходу сім'ї: чим більша кількість членів сім'ї та її сукупний дохід, тим більшим буде і платіж.

Формула дає преференції людям з невисокими доходами: що менші доходи має родина, то нижчими будуть її витрати на комунальні послуги і більшою її підтримка з боку держави. 

Які нормативи використовуються під час розрахунку субсидії?

З 1 жовтня 2014 року удосконалено Порядок призначення житлових субсидій, згідно з яким запроваджено:

  • нову соціальну норму житла: зменшено на одну особу (з 21 кв.м до 13,65 кв.м) та збільшено на сім’ю (з 10,5 кв.м до 35,22 кв.м);
  • нові соціальні нормативи користування ЖКП (зменшено норму споживання природного газу, встановлено норму централізованого водопостачання, збільшено норму споживання електричної енергії);
  • новий механізм розрахунку обов'язкового відсотка платежу  (розраховується індивідуально для сім’ї, залежно від доходів).

Ці зміни дають змогу громадянам сплачувати за комунальні послуги відповідно до фактичних обсягів споживання кожного виду послуг, а державі – забезпечувати соціальну підтримку на оплату реальних обсягів споживання цих послуг.

Якщо сім’я використовує менше, ніж встановлено соціальним нормативом в межах опалювального періоду,  зекономлені кошти оформляються у рахунок майбутніх платежів, в тому числі обов’язкової плати. Це стимулює людей до економії, оскільки вартість неспожитого газу у тепліші місяці опалювального періоду можна буде використати в разі перевищення норми у холодніший період. Тобто, якщо сім’я у листопаді спожила на 100 кубів газу менше, ніж встановлено нормою, то цей обсяг газу вона може спожити у холодніші місяці, наприклад у січні.

За надлишки площі і використаних комунальних послуг необхідно сплачувати повну вартість послуг.

Соціальна норма житла для надання субсидій

Норма володіння (користування) загальною площею житла

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальна норма

(з 1 жовтня 2014 року)

   21 м2 на особу +

10,5 м2 на сім’ю

     13,65 м2 на особу +

35,22 м2 на сім’ю

31,5 м2

Норма на сім’ю з однієї особи

48,87 м2

Норма на сім’ю з однієї особи

52,5 м2

Норма на сім’ю з двох  осіб

62,52 м2

Норма на сім’ю з двох  осіб

73,5 м2

Норма на сім’ю з трьох осіб

76,17 м2

Норма на сім’ю з трьох   осіб

94,5 м2

Норма на сім’ю з чотирьох осіб

89,82 м2

Норма на сім’ю з чотирьох осіб

Соціальні нормативи споживання природного газу для надання субсидій

Норми споживання

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальні нормативи

(з 1 жовтня 2014 року – зі змінами з 01.05.2016)

11 м3

на 1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

5,5 м3

на 1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

9,8 м3 на особу

На приготування їжі (газова плита)

4,4 м3 на особу

На приготування їжі (газова плита)

18,3 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача)

7,1 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача)

23,6 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача)

14 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача)

 

Соціальні нормативи централізованого холодного водопостачання та водовідведення для надання субсидій

Норми споживання 

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальні нормативи

(з 1 жовтня 2014 року)

Норми встановлюються органами місцевого самоврядування. Зокрема, у місті Києві встановлені норми:

   Встановлюються єдині соціальні  нормативи користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення:

5,5 м3
на особу

Централізоване постачання холодної води

2,4 м3
на особу

Централізоване постачання холодної води

3,5 м3
на особу

Централізоване постачання гарячої води

1,6 м3
на особу

Централізоване постачання гарячої води

9,0 м3
на особу

Централізоване постачання холодної води (за відсутності гарячого водопостачання)

4,0 м3
на особу

Централізоване постачання холодної води (за відсутності гарячого водопостачання)

9,0 м3
на особу

Централізоване водовідведення

4,0 м3
на особу

Централізоване водовідведення

 

 

Соціальні нормативи споживання електроенергії для надання субсидій

Норми споживання 

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальні нормативи

(з 1 жовтня 2014 року)

28 кВт.год на

1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

65 кВт.год на

1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

100 кВт.год на одну-дві особи + 25 кВт.год на кожного іншого

У будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами

130 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого

У будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами (за наявності гарячого водопостачання)

150 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого

У будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами (за відсутності гарячого водопостачання)

75 кВт.год на одну-дві особи + 15 кВт.год на кожного іншого

У будинках, не обладнаних стаціонарн. електроплитами

90 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого

У будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами (за наявності гарячого водопостачання)

120 кВт.год на одну-дві особи + 30 кВт.год на кожного іншого

У будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами (за відсутності гарячого водопостачання)

Для чого потрібні субсидії?

Раніше через штучно занижені тарифи держава дотувала і багатих, і бідних. Загальний обсяг таких прямих дотацій газу і тепла у 2014 році склав понад 120 мільярдів гривень – це сума, що перевищувала 25% Державного бюджету країни.

Уряд відновив соціальну справедливість, замінивши дотації палива адресними субсидіями споживачам. Заможні можуть і повинні платити за газ, який споживають, самостійно. Державна підтримка надаватиметься тим, хто сьогодні реально потребує допомоги. За адресної схеми надання субсидії лише малозабезпеченим, сума адресних субсидій у 2016 році становить 40 мільярдів гривень, що складає лише 5% Державного бюджету.

Цього року на субсидії Уряд виділив 40 млрд. грн.. Це кошти, які надійшли до Державного бюджету від рентних платежів газовидобувних компаній. У 2016 році занижена ціна на газ обійшлася б державі у 170 млрд. грн. Ці гроші пішли б на дотацію Нафтогазу. Різниця – 130 млрд. грн. –  це кошти, що їх роками крали з кишень українців, а могли б спрямувати на підвищення соціальних стандартів для них.  

Кожен, хто потребує допомоги на сплату житлово-комунальних послуг, її отримає. Держава це гарантує.

Міфи про субсидії

Міф 1. Кажуть, що субсидію доведеться повертати, а її оформлення може перешкодити продажу квартири, будинку чи оформленню спадку!?

Насправді субсидія є безповоротною державною допомогою, а її отримання НЕ пов'язане і НЕ тягне за собою зміни власника житла.

Міф 2. Кажуть, що необхідно використовувати в повному обсязі газ, воду та інші комунальні послуги, на які призначено житлову субсидію, інакше її перестануть надавати!?

Насправді якщо люди не використали всю норму ресурсів на сім'ю, заощаджені кошти субсидії залишаються на рахунках сім'ї і можуть бути використані в подальші місяці, в тому числі і для погашення обов'язкової частки платежу.

Міф 3. Кажуть, що клопоту з оформленням субсидії багато, а в реальності вона може скласти мізерну суму!?

Насправді субсидію оформити просто: треба лише заповнити Заяву і Декларацію. Все решта зроблять органи соціального захисту. Подати заявку тепер можна і в електронному вигляді.

Субсидія розраховуються на основі середньомісячного сукупного доходу сім'ї і у середньому вона складає 1500- 2000 гривень.

Міф 4. Кажуть, що субсидії не надаються безробітним працездатним громадянам або сім'ям, до складу яких входять такі особи!?

Насправді якщо здорові молоді люди працездатного віку не навчаються, не перебувають на військовій службі, не працюють і  не декларують доходів, але на якісь же кошти живуть,  то для розрахунку субсидії їм буде враховано умовний дохід в розмірі двох прожиткових мінімумів для працездатної особи - з 1 травня 2016 року 2900 грн. І субсидія їм буде призначена.

Міф 5. Кажуть, що субсидії не призначаються за наявності заборгованості за оплату комунальних послуг!?

Насправді заборгованість з оплати за житлово-комунальні послуги НЕ впливає на оформлення субсидії. І ніхто не буде позбавляти українців власності через несплату комунальних тарифів.

Міф 6. Кажуть, що за помилки при заповненні Декларацій будуть штрафувати або навіть забирати субсидії!?

Насправді жодних штрафів за помилки в Деклараціях НЕ буде. Важливо не приховувати інформацію про свої доходи.

Міф 7. Кажуть, що  громадяни можуть втратити субсидію, якщо будуть купувати валюту!?

Насправді субсидія не призначається, якщо будь-хто з членів домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням про призначення субсидії здійснив одноразову купівлю товарів робіт та послуг на суму, яка на дату купівлі перевищує 50 тисяч гривень. Купівля валюти НЕ входить в перелік вартісних покупок, здійснення яких позбавляє права на субсидію.

Міф 8. Кажуть, що субсидій позбавляють ті сім'ї, які мають депозити!?

Насправді депозити в банках НЕ враховуються як доходи і не входять в перелік критеріїв, на підставі яких може бути відмовлено в наданні субсидії.

Міф 9. Кажуть, що субсидія не призначається батькам пенсіонерам, в помешканні яких зареєстровані повнолітні діти, які проживають в іншому місці!?

Насправді рішення комісії приймається з урахуванням документу, що підтверджує тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих. За відсутності документа – на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї.

Оформити субсидію через інтернет

   Оформити  житлову субсидію можна  також подавши заяву  і  декларацію до  управління  соціального захисту населення за  місцем реєстрації заявника в  електронному  вигляді.

   Для цього на сайті  Міністерства  соціальної політики створено  послугу попередньої  реєстрації документів  для  призначення  житлової  субсидії. Заповнити  заяву  і  декларацію можна  лише ввівши електронну  адресу. Підписують  їх електронним  цифровим  підписом.

   У разі  отримання управлінням соціального  захисту населення надісланих з  використанням  засобів телекомунікаційних систем  заяви та  декларації, у  яких  відсутній електронний  цифровий  підпис громадянина, субсидія розраховується лише  після  підпису зазначених документів  у місячний  строк. У разі  непідписання заяви і декларації в зазначений строк подаються нові заява і декларація.   .

 

Увага!

Шановні учасники бойових дій !

Управління соціального захисту населення   Жидачівської райдержадміністрації  інформує:

відповідно до постанови КМУ від 27.04.2016 р № 319, яка набрала чинності 30.04.2016 року передбачено : «У разі призначення субсидії, пільги з оплати житлово-комунальних послуг особам, які зареєстровані  у житловому приміщенні (будинку), у період її отримання не нараховуються».

Керуючись чинним законодавством, повідомляємо, з 01 травня 2016 Ви маєте право вибору користування пільгами на житлово-комунальні послуги чи оформлення субсидій на житлово-комунальні послуги.

Проте слід зазначити, згідно Закону  України „Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту” учасникам бойових дій надається  75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім'ю);

При наданні пільг до членів сім’ї пільговика належать: дружина (чоловік), їхні неповнолітні діти (до 18 років); неодружені повнолітні діти, визнані інвалідами з дитинства I та II групи або інвалідами I групи; особа, яка проживає разом з інвалідом війни I групи та доглядає за ним, за умови що інвалід війни не перебуває у шлюбі; непрацездатні батьки; особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, який має право на пільги, та проживає разом з ним.

Право пільговика на отримання пільг визначатиметься на 12 місяців (раніше - на 6 місяців)

При розрахунку житлової субсидії до  уваги береться «житловий мінімум»: 13,65 кв. метра  на людину плюс 35,22 кв. метра на сім'ю.  Фіксованих «комунальних» субсидій немає. Для кожного домогосподарства розмір допомоги розраховується індивідуально за певною формулою з урахуванням коефіцієнтів, затверджених Кабміном.

Щоб визначити точний розмір субсидії, чи розрахувати розмір пільги на житлово-комунальні послуги  просимо звертатися за адресою: Управління соціального захисту населення Жидачівської РДА.  Адреса: м. Жидачів, вул. І. Франка, 19, кабінет № 1, телефон (032-39)32-578

 


Чеська компанія має намір збудувати на Львівщині сміттєспалювальний завод

Сьогодні, 17 січня, голова Львівської облдержадміністрації Олег Синютка зустрівся з представником чеської компанії SMS CZ s. r. o., яка займається виробництвом обладнання в галузі екології, зокрема для переробки твердих побутових відходів.

У ході обговорення проблематики переробки відходів Петр Юрса висловив зацікавленість збудувати на Львівщині сміттєспалювальний завод. За його словами, фінансування планується залучити з данського інвестиційного фонду.

"Ми попередньо розраховуємо на завод, який буде спалювати близько 300 тис тонн побутових відходів на рік. Спалювання однієї тонни сміття за попередніми розрахунками коштуватиме 30 – 40 євро за тонну", - повідомив гість.

Під час зустрічі йшлось також про можливість підписання тристороннього договору про наміри між Львівщиною, компанією SMS CZ s.r.o. і данським фондом на фінансування розробки відповідного проекту.

17.01.2017, 13:13

детально »


До „Жидачівського бюро правової допомоги” за кілька місяців 2016 року за правовою допомогою звернулося 360 мешканців району

 prav   Вчора, 16 січня, під час проведення першим заступником голови Жидачівської райдержадміністрації Василем Татариним наради із керівниками відділів, управлінь та районних служб, начальник відділу „Жидачівського бюро правової допомоги” Стрийського місцевого центру вторинної правової допомоги Ярослав Буряк інформував про основні напрямки діяльності створеної у вересні 2016 місцевої структури з надання безоплатної  правової допомоги мешканцям району.

    Як зауважив Ярослав Буряк, за січень-грудень 2016 року до „Жидачівського бюро правової допомоги” звернулося 360 мешканців району, а в перші дні 2017 року – ще 27 осіб. Було наведено конкретні приклади, коли мешканці району змоглм скористатися безоплатною правовою допомогою у вирішенні питань захисту їхніх законних прав та інтересів. Начальник відділу „Жидачівського бюро правової допомоги” також розповів, що до них звертаються різні категорії громадян, щоб скористатися своїм правом на безоплатну правову допомогу.      

17.01.2017, 12:19

детально »