Інспекція з питань захисту прав споживачів у Львівській області

Адреса

79058 м. Львів, вул. Чорновола, 59
E-mail: lvuzps@i.ua
Тел./факс (032) 231-76-93, 231-83-63
В.о. начальника РІПКА Василь Степанович

   Інспекція з питань захисту прав споживачів у Львівській області є регіональним підрозділом Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів. 

   Інспекція у своїй діяльності керуються Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Мінекономрозвитку, дорученнями Першого віце-прем'єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі, його першого заступника та заступника, наказами Держспоживінспекції, дорученнями Голови Держспоживінспекції, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування та Положенням про Інспекцію з питань захиту прав споживачів у Львівській області, нормативними актами Держспоживінспекції України.

Основними завданнями інспекції є:

  • Здійснення державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, рекламу в цій сфері та державний ринковий нагляд.
  • Узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до їх компетенції
  • Участь у реалізації державної політики у сфері ринкового нагляду.
  • Здійснення у межах своєї компетенції заходів з виробництва та     розповсюдження соціальної реклами.
  • Сприяння органам місцевого самоврядування у здійсненні ними повноважень щодо захисту прав споживачів.
  • Сприяння створенню необхідних умов для навчання та набуття населенням правових знань у сфері захисту прав споживачів.
  • Надання споживачам консультацій з питань захисту їх прав.
  • Висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи з контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, рекламу та державний ринковий нагляд.
  • Здійснення моніторингу у порядку, причин і кількості звернень споживачів (користувачів) про захист їх права на безпечність продукції, причин і кількості нещасних випадків та випадків заподіяння шкоди здоров'ю людей внаслідок споживання продукції (користування нею).
  • Здійснення моніторингу дій суб'єктів господарювання щодо вилучення з обігу та/або відкликання продукції, щодо якої прийнято рішення про вилучення з обігу та/або відкликання.
  • Вжиття у межах сфери своєї відповідальності відповідних заходів щодо своєчасного попередження споживачів (користувачів) про виявлену небезпеку, яку становить продукція.
  • Вжиття заходів щодо налагодження співпраці із суб'єктами господарювання стосовно запобігання чи зменшення ризиків, які становить продукція, надана цими суб'єктами господарювання на ринку.
  • Узагальнення результатів здійснення ринкового нагляду, та здійснення аналізу причини виявлених порушень, розроблення і вносення у встановленому порядку пропозицій щодо перегляду встановлених вимог, якщо вони не забезпечують належного рівня захисту суспільних інтересів.
  • Забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд.
  • Розроблення і здійснення заходів, спрямованих на підвищення ефективності своєї діяльності із здійснення ринкового нагляду.
  • Інформування органів державної влади, органи місцевого самоврядування та громадськість про результати здійснення ринкового нагляду.
  • Вжиття заходів щодо адаптації національних нормативно-правових актів у сфері ринкового нагляду до відповідних актів законодавства Європейського Союзу.
  • Здійснення інших повноважень, визначених законами України та покладених на Держспоживінспекцію Президентом України.

 

spozyvach

 

Закон України "Про захист прав споживачів"

Права споживача

 

 

 

Обережно, БАДи!!!

 До Держспоживінспекції України надходить значна кількість звернень людей похилого віку, які скаржаться на препарати придбані за рекламою, що транслюється на телебаченні та радіо.

Після ретельного вивчення викладених у зверненнях фактів необхідно зазначити, що мова йде про порушення прав споживача при укладенні договору на відстані, а не про рекламу.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» договір, укладений на відстані – договір, укладений продавцем (виконавцем) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку.

Засоби дистанційного зв’язку – телекомунікаційні мережі, поштовий зв’язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема, Інтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані.

Згідно з частиною другою статті 13 цього Закону України перед укладенням договорів на відстані продавець (виконавець) повинен надати споживачеві інформацію про:

1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

2) основні характеристики продукції;

3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

4) гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції;

5) інші умови поставки або виконання договору;

6) мінімальна тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки;

7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

8) період прийняття пропозицій;

9) порядок розірвання договору.

У разі ненадання такої інформації суб’єкт господарювання несе відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.

Доречно зауважити, що відповідно до частини другої статті 2 Закону України «Про рекламу», його дія не поширюється на відносини, пов’язані з розповсюдженням інформації, обов’язковість розміщення та оприлюднення якої визначено іншими законами України.

Наразі питання реалізації в Україні біологічно активних добавок та різноманітних приладів, яким реалізатори безпідставно приписують лікувальний ефект, є одним з пріоритетних у діяльності Держспоживінспекції України.

При просуванні на ринок вищезазначеної продукції реалізатори приписують їй надзвичайні лікувальні властивості. Як приклад, вони стверджують, що ці препарати та прилади за своїми можливостями можуть змінювати високий чи низький кров’яний тиск, знищувати віруси і бактерії,  а також лікувати хвороби опорно-рухового апарату людини, сечостатевої системи людини, онкологічні та інші захворювання, які потребують професійного лікування, тощо.

Користуючись потужним інформаційним впливом, ці товари пропонуються за ціною, що у десятки і навіть сотні разів перевищує ринкову. 

  Крім того, порушення при реалізації виявляються, як правило, в тому, що суб’єкт господарювання, всупереч вимогам статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів», не оформлює належним чином правовідносини зі споживачем, а саме − не надає споживачеві документ, який засвідчує факт укладання договору, що надалі буде основою для виникнення взаємних прав та обов’язків, а також не надає споживачеві необхідну, достовірну, своєчасну та доступну інформацію, яка передбачена законодавством про захист прав споживачів. 

Відсутність зазначеного документа та інформації призводить до того, що територіальні органи Держспоживінспекції не в змозі ефективно виконати покладені функції щодо захисту прав споживачів та вживати відповідних заходів до таких суб’єктів господарювання.  

У зв’язку з тим, що розшук суб’єктів господарювання не належить до повноважень органів у справах захисту прав споживачів, Держспоживінспекція України та її територіальні органи у даному питанні співпрацюють з  Міністерством внутрішніх справ України та органами місцевого самоврядування.

Аналіз ситуації засвідчує нагальну необхідність продовження роботи з вирішення питання реалізації біологічно активних добавок та технічних засобів для лікування, з метою зняття пов’язаної з цим напруги у суспільстві та загрози для добробуту, здоров’я та життя громадян.


Львівщину відвідала делегація Проекту Організація економічного співробітництва

  Сьогодні, 23 червня, відбулась зустріч голови Львівської облдержадіміністрації з делегацією Проекту Організація економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).

Учасники обговорили основні напрямки співпраці у сфері розвитку транспортної інфраструктури, зокрема: організацію інвестиційної місії підприємств з країн ОЕСР для презентації інвестиційних проектів у сфері інфраструктури Львівщини, залучення провідних фахівців у сфері транспортних комунікацій для розроблення сучасної транспортної мережі Львівщини, допомогу у залученні грантових коштів для впровадження електронного квитка у міжміських маршрутах.

Участь у зустрічі взяли проектний менеджер, управління політики регіонального розвитку ОЕСР Марія Варінія Міхалун, політичний аналітик, Євразійський департамент ОЕСР Джибран Пунтакі, локальний консультант ОЕСР в м. Києві Михайло Семчук, голова Львівської облдержадміністрації Олег Синютка, директор департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва Поліна Лі, директор департаменту економічної політики Роман Филипів.

23.06.2017, 18:06

детально »


На Львівщині засідатиме комісія з дофінансування мікропроектів

  У вівторок, 27 червня, у Львівській обласній державній адміністрації, відбудеться засідання Комісії з питань проведення конкурсу та використання коштів обласного бюджету для дофінансування мікропроектів громадських та благодійних організацій у вирішенні гострих соціальних проблем області та презентація конкурсних пропозицій.

Нагадаємо, що на підтримку мікропроектів громадських та благодійних організацій з обласного бюджету виділено 372,6 тис грн. За рахунок бюджетних коштів може бути профінансовано до 70% вартості програми (проекту, заходу), але не більше 50 тис грн. Решта 30% необхідного обсягу фінансування проекту (програми, заходу) мають бути забезпечені інститутом громадянського суспільства у вигляді матеріальних чи нематеріальних ресурсів, у тому числі оплата вартості приміщення, техніки, обладнання.

23.06.2017, 18:03

детально »