Актуально

Платники єдиного податку-юридичні особи запитували – відповідаємо

Яку ставку єдиного податку застосовує юридична особа - платник єдиного податку, яка з початку року обрала ставку єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість, якщо протягом звітного кварталу було анульовано реєстрацію платника ПДВ?

Юридична особа – платник єдиного податку третьої групи, яка з початку року обрала ставку єдиного податку у розмірі 3 відсотків, що передбачає сплату ПДВ, та якій протягом звітного кварталу було анульовано реєстрацію платника ПДВ, застосовує у такому звітному кварталі ставку єдиного податку у розмірі 3 відсотків та не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу зобов’язана подати заяву щодо переходу на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 5 відсотків, що передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку, або заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.

Юридична особа – платник єдиного податку третьої групи, якій анульовано реєстрацію платника ПДВ всередині останнього місяця кварталу або в останні дні кварталу, буде перебувати на спрощеній системі оподаткування та застосовувати ставку єдиного податку у розмірі 3 відсотків у кварталі, в якому анульовано реєстрацію платника ПДВ, та у наступному кварталі, в якому у визначені Податкового кодексу України строки, буде подано заяву щодо переходу на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 5 відсотків або заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.

Як визначається дохід юридичної особи - платника єдиного податку третьої групи при продажу основного засобу?

Відповідно до п. 292.2 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями при продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.

Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

Чи включається до складу доходу юридичної особи - платника єдиного податку третьої групи сума наданої/отриманої поворотної фінансової допомоги?

Відповідно до п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 ПКУ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога – сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

Платник єдиного податку третьої групи, який отримує поворотну фінансову допомогу, не враховує її суму у складі доходу за умови, що повертає таку допомогу протягом 12 календарних місяців з дня її отримання. Сума поворотної фінансової допомоги, неповерненої платником єдиного податку протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, включається до складу доходу такого платника наступного дня після закінчення 12 календарних місяців з дня отримання такої допомоги.

Як визначається дохід юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи від продажу земельної ділянки?

Згідно із п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.

Згідно з п. п.292.6 ст.292 ПКУ датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.

Для платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) датою отримання доходу також є дата відвантаження товарів (виконання робіт, надання послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ.

Пунктом 292.2 ст.292 ПКУ визначено, що при продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.

Згідно з п. 22 П(С)БО 7 вартість земельних ділянок не є об’єктом для нарахування амортизації в бухгалтерському обліку, тобто земельні ділянки не мають залишкової вартості.

Враховуючи викладене вище, юридична особа – платник єдиного податку третьої групи у разі продажу земельної ділянки як окремого об’єкта власності включає до складу доходів усі надходження коштів, отримані від продажу такої земельної ділянки, у звітному періоді (кварталі) їх отримання.

Відсутня книга обліку доходів і витрат – заплатите штраф

Під час проведення зустрічі з платниками фахівці Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ нагадали, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Форма Книги, яку ведуть ФОП (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність) та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 № 481.

Ненадання платником податків фіскальним органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Крім того, ст. 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ці дії вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зазначена норма визначена ст. 121 та п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України.

До уваги неприбуткових установ та організацій!

Державна фіскальна служба України в листі від 26.04.2017р. N10382/7/99-99-15-02-01-17 «Про набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року N195» нагадала особливості ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій у 2017 році.

Внесеними змінами до пункту 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс):

термін приведення неприбутковими організаціями своїх установчих документів у відповідність із вимогами Кодексу та подання копій таких документів до контролюючого органу подовжено до 1 липня 2017 року;

тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Кодексу.

Відповідно до змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року N 195 до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. N440, які набрали чинності 31 березня 2017 року, у пункті 2 Постанови N440 виключено посилання на дату 01 січня 2017 р., замість якої зазначено, що з метою включення до нового Реєстру неприбуткові організації зобов'язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами Кодексу у строк, установлений пунктом 35 підрозділу 4 розділу XX Кодексу.

Відповідно ті неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій після 1 липня 2017 року, а релігійні організації – після 1 січня 2018 року.

Нова форма податкової декларації екологічного податку з ІІ кварталу

Наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2016 N1177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2017 за N116/29984 (далі - Наказ N1177) (набрав чинності з 21 лютого 2017 року) затверджені зміни до форми Податкової декларації екологічного податку (далі - Декларація), а саме викладено у новій редакції додаток 4 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені)» до Декларації.

Раніше діючий додаток доповнено рядками 4.2.1.2.4, 4.2.2.2.4, 4.3.1.2.4, 4.3.2.2.4, які мають назву «коригуючий коефіцієнт», оскільки податкові зобов'язання з екологічного податку у частині екологічного податку за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) стосовно накопичених до 1 квітня 2009 року відходів обчислюються із застосуванням коригуючого коефіцієнта.

Застосування податкового законодавства-2017

Чи оподатковується ПДВ надання/отримання поворотної фінансової допомоги ?

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та/або послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

У зв'язку з тим, що операція з надання/отримання платником поворотної фінансової допомоги не підпадає під визначення операцій з постачання товарів/послуг, така операція не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Зазначена норма передбачена пп. 14.1.185, пп. 14.1.191 ст. 14; п.п. "а" та "б" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України.

При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку чи необхідно застосовувати суб’єкту господарювання РРО?

У разі якщо в місці отримання товарів розрахунки проводяться у безготівковій формі, то реєстратор розрахункових операцій (далі - РРО) не застосовується, але в місці отримання готівкових коштів підприємство зобов’язане застосовувати РРО або проводити розрахунки у безготівковій формі за продані товари через установи банків.

Які штрафні санкції передбачені за порушення встановлених законодавством строків зберігання документів з питань обчислення і сплати податків?

Відповідно до п. 121.1 ст. 121 Податкового кодексу України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

За яких умов у платника акцизного податку припиняється обов’язок з подачі декларацій?

Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України  встановлено, що платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

При цьому платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексу звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (пункт 49.2 стаття 49 Кодексу).

Також платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений Кодекс звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.2 примірник 1 стаття 49 Кодексу).

Чи звільняються від сплати єдиного внеску підприємці, які є пенсіонерами за віком або інвалідами?

З 01.01.2017 фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина четверта статті 4 Закону № 2464 у редакції Закону № 1774).

Ця норма не поширюється на осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

З 7 травня при продажі технічно складних побутових товарів необхідно застосовувати РРО

Фахівці Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ під час зустрічей з платниками єдиного податку повідомили, що змінами, внесеними Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» передбачено, що платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні застосовувати РРО незалежно від обсягу отриманого доходу від продажу.

Водночас, згідно з п. 6 ст. 9 Закону про РРО при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до Податкового кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО, не застосовуються РРО та розрахункові книжки. Застосовувати РРО в разі продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні як платники єдиного податку першої групи, які провадять діяльність на ринках, так і платники другої та третьої груп незалежно від обсягу річного доходу. Для них визначальною умовою для застосовування РРО є реалізація відповідного виду товарів, а саме — технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

При цьому термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту», для цілей Закону про РРО вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII. Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 231 "Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій".

Податкова знижка: в запитаннях та відповідях

Що таке податкова знижка?

Відповідно до п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

За який період платник податку має право на податкову знижку?

Статтею 166 ПКУ встановлено, що платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.  Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Який термін передбачено законодавством для подання податкової декларації  для отримання податкової знижки?

Відповідно до ПКУ декларація про майновий стан і доходи подається впродовж усього наступного за звітним податкового року, кінцевий термін надання декларації для отримання податкової знижки за попередній рік  є  31 грудня.

Які документи необхідно надати до контролюючого органу для  підтвердження понесених фізичною особою витрат при отриманні права на податкову знижку?

Відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо. Так,  до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними розрахунковими документами зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Слід зауважити, що п.п. «в» п.176.1 ст.176 ПКУ передбачено, що на вимогу контролюючого органу та у межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у Декларації.

Чи має право фізична особа на податкову знижку за витратами, понесеними у вигляді благодійних внесків неприбутковій організації?

Відповідно до п.п.166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ до податкової знижки включається сума коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які на дату перерахування таких коштів відповідали умовам п. 133.4 ст. 133 ПКУ, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

В який термін та у який спосіб фізичній особі повертаються кошти по податковій знижці?

Пунктом 179.8 ст. 178 ПКУ передбачено, що сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у Декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої Декларації.

Бюджетна дотація - замість спецрежиму з ПДВ  

Аби частково компенсувати виробникам сільгосппродукції відміну з 2017 року спецрежиму з ПДВ, держава запровадила для сільгосптоваровиробників бюджетну дотацію, про це повідомила завідувач сектору податків і зборів з юридичних осіб Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ Христина Паук на зустрічі з аграріями району. Для цього Закон України від 24.06.2004 року №1877-ІV «Про державну підтримку сільського господарства України» доповнено розділом VI «Державна підтримка виробників окремих видів сільськогосподарської продукції».

Держпідтримка полягає в тому, що сільгоспвиробникам, які будуть внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, частину ПДВ, сплаченого ними до бюджету, будуть повертати на поточний рахунок.

Отримувачами бюджетної дотації можуть бути тільки сільськогосподарські товаровиробники, основною діяльністю яких є постачання сільгосптоварів, вироблених ними на власних або орендованих основних засобах. При цьому питома вага вартості сільгосптоварів повинна становити не менше 75% вартості усіх товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Із зазначених сільгоспників дотацію отримають лише ті, хто здійснює види діяльності, визначені п.161.3. Закону №1877. Такими видами діяльності є, переважно, вирощування цукрового буряка, інших коренеплодів, овочів та розведення великої рогатої худоби молочних порід, іншої ВРХ, свиней, інших тварин.

Як видно, серед отримувачів дотації немає сільгосппідприємств, які вирощують зернові культури, соняшник та інші поширені культури рослинництва.

Умовою отримання дотації для вказаних платників є подана заява про внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 23.02.2017 р. №275.

Заява подається у місяці, який передує початку податкового періоду, з якого особа матиме право на отримання бюджетної дотації, та протягом п'яти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з  ПДВ, встановленого для місячного податкового (звітного) періоду, та розглядається контролюючим органом за місцем обліку особи як платника ПДВ. Тобто, для отримання бюджетної дотації в травні заява має бути подана в період з 20 по 25 квітня включно.

Заява може бути подана у паперовому вигляді до податкової інспекції за основним місцем обліку або в електронній формі через Електронний кабінет платника або «Єдине вікно подання електронної звітності».

За результатами розгляду заяви контролюючий орган або вносить сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру, або вмотивовано відмовляє у внесенні до Реєстру, або звертається до заявника з пропозицією подати нову заяву, зазначивши підстави неприйняття попередньої.

Електронні сервіси ДФС – надійна допомога для платників податків

Жидачівське відділення Стрийської ОДПІ повідомляє, що на веб - порталі Державної фіскальної служби України (sfs.gov.ua) можна скористатися електронними сервісами, які надають можливість раціонально використовувати та економити робочий час.

Електронні сервіси ДФС є незамінними помічниками для платників податків.  Користувачам відкривається безліч можливостей, зокрема оцінити податкові ризики діяльності з потенційними бізнес-партнерами, мати доступ до нормативних і інформаційних документів з питань оподаткування,  скористатися загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом та отримати відповідні послуги, звітувати он-лайн, перевіряти документи на наявність помилок тощо. А головне - платник податків скоротить до мінімуму контакти з контролюючими органами та позбавиться необхідності додаткового візиту до податкової інспекції.

На веб - порталі відомства працює і новий сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».

До речі, фізична особа - платник податків може сформувати запит та отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді  за допомогою електронного сервісу: «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Запрошуємо скористатися сервісами фіскальної служби на офіційному веб - порталі відомства за електронною адресою:www.sfs.gov.ua.

Зміни до форми Податкової декларації з плати за землю

  Наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2017 № 9 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.02.2017 за №225/30093 (далі – Наказ № 9), який набрав чинності 21.03.2017, внесено зміни до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.07.2015 за № 783/27228 (далі – Наказ № 560). Цей Наказ опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.03.2017 № 23.

Відповідно до внесених змін наказом № 9 в декларації слід відображати:

  • місяць і рік, а також дату державної реєстрації прав на земельну ділянку, а також дати документа, що засвідчує/підтверджує право оренди землі;
  • площу земельної ділянки не лише в га, а також і в кв. м;
  • нормативну грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки.

Крім того, при уточненні податкових зобов’язань більше не потрібно буде розмежовувати суми збільшення/зменшення податкових зобов’язань на ті, за якими ще не настав строк сплати, і на ті, за якими строк сплати вже минув.

Враховуючи норми пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України звітувати за новою формою декларації потрібно буде в травні за квітень 2017 року.

Кампанія декларування доходів наближається до завершення

 Жидачівське відділення Стрийської ОДПІ нагадує, що обов’язок із подання річної декларації про майновий стан і минулорічні доходи виникає у громадян у разі:

  • провадження у 2016 році незалежної професійної діяльності;
  • отримання у 2016 році доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів) – пп. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Податкового кодексу України;
  • отримання окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті (пп. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Кодексу);
  • отримання доходів від операцій з інвестиційними активами (п. 170.2 ст. 170 Кодексу);
  • отримання іноземних доходів (пп. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу);
  • інших доходів, декларування яких передбачено чинним законодавством.

 Декларацію про майновий стан і доходи подають по строку 3 травня – громадяни, які зобов’язані декларувати доходи та самозайняті особи і до 31 грудня – громадяни для реалізації права на податкову знижку за 2016 рік.

 Форма декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України   від 02 жовтня 2015 року №859».

 Декларацію про майновий стан і доходи платники податків подають до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси (реєстрації).

 При декларуванні доходів застосовуються норми та ставки податку на доходи фізичних осіб, які діють на останній день звітного податкового періоду, тобто на 31 грудня 2016 року.

ЄСВ-2017

     Чи повідомляти про статус пенсіонера або інваліда для несплати єдиного внеску? 

    Платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи підприємці, в тому числі фізичні особи підприємці платники єдиного податку, відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

    Особи звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

    Зауважимо, що Державною фіскальною службою України та Пенсійним фондом України складено Протокол про обмін інформацією щодо даних про фізичних осіб (платників єдиного внеску) – пенсіонерів за віком або інвалідів.

    Таким чином, фізичні особи підприємці звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Окремо повідомляти контролюючий орган про набуття відповідного статусу пенсіонера або інваліда не потрібно.

    Чи необхідно страхувальникам (роботодавцям) інформувати контролюючі органи про те, що вони не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту)?

    Законом України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями та Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 квітня 2015 року за № 460/26905, не передбачено обов’язкового інформування органів Державної фіскальної служби юридичними особами, про те, що вони не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством.

     Як фізичні особи-підприємці нараховують єдиний внесок на заробітну плату працівників-інвалідів )?

     Єдиний внесок для  платників, зазначених  у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється  у розмірі 22%  до визначеної  ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування  ЄВ (частина п’ята ст. 8 Закону № 2464). Згідно з ч. 13 ст. 8 Закону № 2464 ставка 8,41 % визначеної бази  нарахування  єдиного внеску для працюючих інвалідів,  встановлена тільки для підприємств, установ і організацій,  в яких працюють інваліди. Таким чином, вказана пільга не розповсюджується на фізичних осіб-підприємців, які використовують працю найманих працівників-інвалідів. Іншого  Законом № 2464  не  передбачено. Враховуючи зазначене,  ФОП нараховують  єдиний внесок на заробітну плату працівників-інвалідів у розмірі 22 % до  визначеної  бази  нарахування  єдиного внеску.

Щодо оподаткування спадщини

     Статтею 1216 Цивільного кодексу України  (далі – ЦКУ) передбачено, що спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

    Спадкування здійснюється за заповітом або за законом (ст. 1217 ЦКУ).

    Порядок оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом ІV Податкового кодексу, згідно з п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід до якого включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з цим розділом (пп. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).

     Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, визначено ст. 174 розділу ІV Кодексу, якою встановлено декілька ставок для оподаткування доходів платника податку, одержаних у вигляді спадщини, залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу.

    Так, відповідно до пп. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 Кодексу вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується за нульовою ставкою.

    Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення ( пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

     Відповідно до пп. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Кодексу вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5 відсотків, встановленою п. 167.2 ст. 167 Кодексу.

   До вартості будь-якого об’єкта спадщини (квартири), одержаного спадкоємцем – нерезидентом в Україні від спадкодавця – резидента, незалежно від їх ступеня споріднення зі спадкодавцем, застосовується ставка податку на доходи фізичних осіб 18 % . При цьому спадкоємець – нерезидент зобов’язаний сплатити податок та збір до нотаріального оформлення об’єкта спадщини.

    Згідно з п. 174.3 ст. 174 Кодексу особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

    Разом з тим, вартість  успадкованого майна (крім майна, що оподатковується за нульовою ставкою) є об’єктом оподаткування військовим збором .

    Ставка військового збору становить 1,5 відсотка об’єкта оподаткування, визначеного пп. 1.2 п. 16 1підрозділу 10 розділу XX Кодексу (пп. 1.3 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Екологічний податок-2017

    З 1 січня 2017 року ставки екологічного податку збільшено на 12% у порівнянні з діючими в 2016 році. Зросли ставки податку:

• за викиди в атмосферне повітря окремих забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення;

• за скиди окремих забруднюючих речовин у водні об'єкти;

• за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах;

• за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

• за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії терміну.

     Наказом Мінфіну України від 28.12.2016 р № 1177 затверджено зміни до форми податкової декларації з екологічного податку.

Чи буде податковий кредит за накладною, зареєстрованою в ЄРПН до 16.03.2017 р. за старою формою

Реєстрація в ЄРПН до 16.03.2017 (по 15.03.2017 включно) податкових накладних/розрахунків коригування за формою, яка була чинною до внесення змін наказом № 276, не визначається як помилка, допущена при складанні податкової накладної, та не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною. Такі податкові накладні/розрахунки коригування є підставою для віднесення зазначених у них сум податку до складу податкового кредиту (за умови дотримання всіх інших вимог Кодексу щодо формування податкового кредиту). Про це йдеться у  листі ДФС України від 10.03.2017 № 5953/7/99-99-15-03-02-17.


Львівщину відвідала делегація Проекту Організація економічного співробітництва

  Сьогодні, 23 червня, відбулась зустріч голови Львівської облдержадіміністрації з делегацією Проекту Організація економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).

Учасники обговорили основні напрямки співпраці у сфері розвитку транспортної інфраструктури, зокрема: організацію інвестиційної місії підприємств з країн ОЕСР для презентації інвестиційних проектів у сфері інфраструктури Львівщини, залучення провідних фахівців у сфері транспортних комунікацій для розроблення сучасної транспортної мережі Львівщини, допомогу у залученні грантових коштів для впровадження електронного квитка у міжміських маршрутах.

Участь у зустрічі взяли проектний менеджер, управління політики регіонального розвитку ОЕСР Марія Варінія Міхалун, політичний аналітик, Євразійський департамент ОЕСР Джибран Пунтакі, локальний консультант ОЕСР в м. Києві Михайло Семчук, голова Львівської облдержадміністрації Олег Синютка, директор департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва Поліна Лі, директор департаменту економічної політики Роман Филипів.

23.06.2017, 18:06

детально »


На Львівщині засідатиме комісія з дофінансування мікропроектів

  У вівторок, 27 червня, у Львівській обласній державній адміністрації, відбудеться засідання Комісії з питань проведення конкурсу та використання коштів обласного бюджету для дофінансування мікропроектів громадських та благодійних організацій у вирішенні гострих соціальних проблем області та презентація конкурсних пропозицій.

Нагадаємо, що на підтримку мікропроектів громадських та благодійних організацій з обласного бюджету виділено 372,6 тис грн. За рахунок бюджетних коштів може бути профінансовано до 70% вартості програми (проекту, заходу), але не більше 50 тис грн. Решта 30% необхідного обсягу фінансування проекту (програми, заходу) мають бути забезпечені інститутом громадянського суспільства у вигляді матеріальних чи нематеріальних ресурсів, у тому числі оплата вартості приміщення, техніки, обладнання.

23.06.2017, 18:03

детально »