Актуально

Які зміни в ЄСВ принесе нова пенсійна реформа

Днями, під час зустрічі з платниками податків, фахівці Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомили платників про зміни в ЄСВ, а саме:

З набранням чинності Закону України №2148 від 03.10.2017р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», відповідно до якого пенсійна реформа зазнала суттєвих змін, внесено зміни, зокрема і до Закону про ЄСВ (зміни щодо ЄСВ наберуть чинності з 01.01.2018р.).

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становитиме 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом. У переліку платників єдиного внеску з’явилась нова категорія – члени фермерського господарства. При цьому вони будуть платниками, якщо не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах. Раніше зазначена категорія сплачувала внесок на добровільних засадах шляхом укладання договору добровільного страхування.

Платникам, віднесеним до першої групи платників єдиного податку, визначених у пп.1 п.291.4 ст.291 Податкового Кодексу, єдиний внесок сплачуватиметься у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Тобто норму щодо права на сплату 0,5 мінімального страхового внеску скасовано. Відповідно періоди здійснення підприємницької діяльності платників єдиного податку першої групи зараховуватимуться до страхового стажу у повному розмірі.

Для фізичних осіб – підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування; осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, осіб, які провадять релігійну діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності;членів фермерського господарства встановлено нові строки сплати єдиного внеску. Зазначені особи будуть зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується такий внесок.

Якщо не вистачає страхового стажу – можна укласти договір про добровільну участь

Дане питання цікавило платників податків та розглядалось під час проведення семінару у Жидачівському відділенні Стрийської ОДПІ. Зокрема фахівцями надано роз»яснення:

Особа, якій не вистачає до страхового стажу, може укласти договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, яким передбачена одноразова сплата єдиного внеску за попередні періоди, у яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню. При цьому сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок і більшою за суму єдиного внеску, обчисленого виходячи із максимальної величини бази нарахування , установлених на дату укладення договору.

Для цього громадянин може подати в Центр обслуговування платників при податковій інспекції за місцем проживання заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, а також копії таких документів:- картки платника податків або копію паспорта з відміткою про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта; - трудової книжки (за наявності); - документа, що посвідчує особу. З цією особою не пізніше ніж за 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь, який набирає чинності з дня його підписання.

Вчасно подана звітність – це  захист від штрафних санкцій

Під час зустрічі з платниками податків фахівці Центру обслуговування платників Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ  роз»яснюють, що несвоєчасне подання звітності тягне за собою штрафні санкції.

 Відповідно до п. 110.1 ст. 110 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність при вчиненні порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п. 120.1 ст. 120 ПКУ, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Подавати податкову звітність в електронному вигляді зручно

Нещодавно у Жидачівському відділенні Стрийської ОДПІ було проведено семінар-практикум для платників щодо подання звітності в електронному вигляді та отримання сертифікатів електронних ключів. Платники отримували відповіді на запитання та практичні поради: процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливості реєстрації заявників через мережу Інтернет без їх особистої присутності; якщо у платника податків виникають зміни облікових даних, тобто змінюється керівництво (директор, головний бухгалтер або особа, уповноважена вести бухгалтерський облік), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника, які мають право підпису документів, та переукласти договір «Про визнання електронних документів»; якщо договір «Про визнання електронних документів» укладається в електронній формі, то посилений сертифікат платника податків та його посадових осіб імпортуються в базу сертифікатів разом з договором; в яких випадках АЦСК ІДД може відмовити платнику в видачі посилених сертифікатів ЕЦП.

Платник податків отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатки підприємства.

Крім того, платник податків отримує в контролюючому органі за місцем реєстрації або на офіційному веб-cайті ДФС України чи регіонального органу ДФС:

- текст примірного договору про визнання електронних документів;

- безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до контролюючих органів податкових документів в електронному вигляді.

Інформація на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) знаходиться в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/.

Платники єдиного податку-юридичні особи за три квартали 2017 року звітують за новою формою Податкової декларації платника єдиного податку

Жидачівське відділення Стрийської ОДПІ повідомляє, що платники єдиного податку-юридичні особи за три квартали 2017 року повинні звітувати за новою формою декларації, затвердженою наказом Мінфіну від 19 червня 2015 року № 578 (в редакції наказу Мінфіну від 17 березня 2017 року № 369). Для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди, нові форми декларацій також слід використовувати з 01.10.2017 р.

Наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 № 369 «Про затвердження Змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (далі – Наказ № 369), який вніс зміни до форми Податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи), набув чинності 05.05.2017 року.

З огляду на зазначене нова форма Податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) (в редакції Наказу № 369) буде використовуватись юридичними особами – платниками єдиного податку третьої групи для складання звітності за три квартали 2017 року, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди починаючи з 01.10.2017.

Податкова соціальна пільга буде і при неповному робочому дні   

Відповідно до п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суму, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

У 2017 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2240 грн (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1600 грн х 1,4), у 2016 році – 1930 грн (1378 грн х 1,4), у 2015 році – 1710 грн (1218 грн х 1,4).

Тобто фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.

Для кого цьогорічна звітність буде за двома статусами 

Щодо порядку подання податкової звітності організаціями, які з 1 липня 2017 року виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) на виконання п. 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), то варто зазначити, що неприбуткові організації, які не привели свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ст. 133 ПКУ, після 1 липня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру.

Таким чином, така організація з 1 липня втрачає ознаку неприбутковості та стає платником податку на прибуток підприємств.

Протягом 2017 року зазначена організація має два «статуси»: не є платником податку на прибуток (до 01.07.2017) та є платником податку на прибуток (з 01.07.2017) і, відповідно, повинна відзвітувати за два таких періоди.

Більш детально про такі нюанси звітування йдеться у листі ДФС України від 10.08.2017 №21192/7/99-99-12-02-04-17 «Про особливості подання податкової звітності з податку на прибуток неприбутковими організаціями».

Умови для застосування РРО «спрощенцями» 

 Нагадуємо, що згідно з п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. При перевищенні в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Однак, норми п. 296.10 ст. 296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Технічно складні побутові товари – це непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк.

Отримати відповідь з питань оподаткування допоможе інформаційний сервіс ЗІР

Жидачівське відділення Стрийської ОДПІ нагадує платникам, що отримати відповідь з будь-якого питання щодо оподаткування  допоможе Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - ЗІР), який має на меті забезпечити суспільство своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією.

ЗІР наповнюється інформацією, яка містить загальну позицію Державної фіскальної служби (далі – ДФС) із застосуванням норм податкового, митного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, без врахування особливостей конкретного платника податків та специфіки конкретних ситуацій.

Функціонал ресурсу забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, в т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використанням Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів.

Скористатись ЗІР можна через офіційний веб-портал ДФС або безпосередньо в Інтернет мережі, зазначивши назву ресурсу, або адресу zir.sfs.gov.ua 

Ви запитували - ми відповідаємо

Чи є базою нарахування єдиним соціальним внеском суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та по вагітності і пологах, отримані фізичною особою-підприємцем?

Суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та по вагітності та пологах, отримані фізичними особами - підприємцями, в тому числі, тими які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не є базою нарахування єдиного внеску, оскільки фізичні особи –підприємці  платники єдиного податку визначають для себе базу нарахування єдиного внеску самостійно, а для фізичних осіб-підприємців на загальній системі оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, базою нарахування єдиного внеску є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а зазначені виплати не є доходом (прибутком), отриманим від такої діяльності, то обов’язок нараховувати і сплачувати єдиний внесок з сум допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та по вагітності та пологах для таких осіб чинним законодавством не передбачений.

Чи має право приватний підприємець - платник єдиного податку здійснювати види діяльності, які не зазначені в його облікових даних 

Пунктом 291.3 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями визначено, що фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл.1 р.XIV Податкового кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п.297.1 ст.297 Податкового кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених гл.1 р.ХІV Податкового кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п.291.2 ст.291).

У разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом для платників податку - фізичних осіб (п.177.6. ст.177).

Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.

Ціни на алкоголь зростуть з 9 вересня

  Нагадуємо, що Постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 року № 634 внесено зміни до постанови КМУ від 30 жовтня 2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв». Пунктом 2 цієї Постанови   встановлено, що вона набирає чинності через 10 днів з дня її опублікування (опубліковано її в офіційному виданні "Урядовий кур’єр" від 30.08.2017 № 160),  тобто набирає чинності  09.09.2017 р.

Згідно з постановою, мінімальні роздрібні ціни на горілку підвищені на 14%, або на 9,77 гривень. Отже, пляшка горілки ємністю 0,5 літра буде коштувати 79,55 гривень. Раніше ціна становила 69,78 гривень за пляшку 0,5 літра.

Мінімальні роздрібні ціни на "тризірковий" коньяк становитимуть 119,46 гривень за пляшку ємністю 0,5 літра. "Чотиризірковий" коньяк буду коштувати 129, 03 гривні за 0,5 літра, а "п’ятизірковий" – 138, 5 гривень за таку ж ємність.

Ціни на виноградні вина зросли з 33 до 37 гривень, міцні вина та вермути – з 42 до 45 гривень, ігристі вина – з 69,9 до 79,19 гривень.

В ціні подорожчають також сидр, пері (без додання спирту), напої бродіння, отримані в результаті природного бродіння фруктових та ягідних соків з вмістом спирту не більше 8,5%. Їхня ціна зросте до 28,47 гривень

 Податок на нерухомість: як розраховується сума платежу

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зокрема податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та ставок податків у межах своїх повноважень приймають сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад. Слід зазначити, що платники–фізичні особи у 2017 році сплачуватимуть податок за житлову та нежитлову нерухомість за 2016 рік, за ставками, які застосовувались при розрахунку податку минулого року (не може перевищувати 3% мінімальної зарплати на 1 січня 2016 року, а це  41,34 грн. за  кв.м.).

 Податковим Кодексом встановлено пільги зі сплати податку на житлову нерухомість, а саме база оподаткування зменшується  для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;  для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів; для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

 Приклад 1: власнику квартири, скажімо, в 100 кв. м доведеться платити податок за 40 "зайвих" квадратних метрів. Допустімо, що ставка податку затверджена місцевою радою на відповідній території для житлової нерухомості у розмірі 6,89 грн. за кв.м. (0,5% від розміру мінімальної зарплати на 1 січня 2016 року), тоді податок буде визначено в сумі 275,60 грн.(40 кв.м.х 6,89 грн.).

Приклад 2. Якщо фізична особа є власником квартири 65 кв.м. і будинку 130 кв.м., то податок необхідно буде сплатити за  15 кв.м. (65+130-180), сума податку складе 103,35грн. (15кв.м.х 6,89 грн.).

Приклад 3:  Власникам великого житла (понад 300 кв.м для квартир і понад 500 кв. м для будинків) доведеться додатково заплатити 25 000 грн. Наприклад, власнику квартири площею 310 кв.м. буде нарахований податок в сумі 26722,5 грн. (1722,5 грн. податку за "зайві" 250 кв. м. та 25000 грн. фіксованої плати).

Якщо  фізична особа здає квартиру в оренду,  використовує з метою отримання доходів, то податок рахується на всю площу, без врахування пільгових 60 кв.м. 

Діяльність платником ПДВ не проводиться. Чи подавати декларацію?

Згідно із п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2275-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Водночас, абзацом другим п. 40.1 ст. 40 ПКУ передбачено, що у разі якщо іншими розділами ПКУ або законами з питань митної справи визначається спеціальний порядок адміністрування окремих податків, зборів, платежів, використовуються правила, визначені в іншому розділі або законі з питань митної справи.

Так, відповідно до п. 200.4 ст. 200 ПКУ при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 ст. 200 ПКУ, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до ПКУ) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 ПКУ на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу –

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 ПКУ на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Підпунктом 5 п. 5 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (далі – Порядок), визначено, що сума від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 податкової декларації з податку на додану вартість (далі – декларація)), відображається у рядку 21 Декларації та переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду.

Пунктом 9 розділу ІІІ Порядку передбачено, що декларація подається платником за звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ.

Таким чином, якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась, але такий платник податку має суми від’ємного значення попередніх періодів, що підлягають відображенню в декларації звітного (податкового) періоду, то Декларація за такий звітний (податковий) період подається.

У разі якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась та відсутні показники, які підлягають декларуванню (в тому числі суми від’ємного значення попередніх періодів), то декларація за такий звітний (податковий) період на підставі п. 49.2 ст. 49 ПКУ не подається.

ФОП-платник єдиного податку та його види діяльності

Відповідно до ст.42 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Згідно з ст.42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Пунктом 291.3 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл.1 р.XIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п.297.1 ст.297 ПКУ, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених гл.1 р.ХІV ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п.291.2 ст.291 ПКУ).

У разі якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку - фізичних осіб (п.177.6. ст.177 ПКУ).

Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.

Оприлюднено спрощену податкову декларацію з податку на прибуток підприємств

15.08.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року № 592 «Про затвердження Порядку переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку та форми спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України» (далі – Постанова). Постанову опубліковано в газеті «Урядовий кур'єр» від 15.08.2017 № 151.

Відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) на період до 31 грудня 2021 року застосовується ставка нуль відсотків для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує трьох мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв:

а) утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;

б) діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від п’яти до 20 осіб;

в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від п’яти до 50 осіб.

Постановою визначено, що платники податку на прибуток підприємств, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, і мають право застосовувати ставку податку 0 відсотків, за результатами кожного звітного (податкового) періоду складають спрощену податкову декларацію із зазначеного податку за встановленою формою та подають її контролюючому органові у строк, встановлений Кодексом для річного звітного (податкового) періоду. Так, за 2017 рік її слід подати не пізніше 01 березня 2018 року.

У разі коли за результатами звітного (податкового) періоду відсутні підстави для застосування ставки податку на прибуток підприємств 0 відсотків, платники податку подають контролюючому органові податкову декларацію із зазначеного податку в порядку, встановленому Кодексом.

29 серпня 2017 року – останній день подання декларації з податку на прибуток сільськогосподарськими підприємствами

Останнім днем подання виробниками сільськогосподарської продукції річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств за податковий (звітний) період, який починається з 01 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року є 29 серпня 2017 року.

Сплатити податок на прибуток підприємств таким підприємствам слід не пізніше 08 вересня 2017 року.

Податок на нерухоме майно: що робити, якщо виявили розбіжність чи недостовірні дані у повідомленні про сплату

Повідомляємо,  що у 2017 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2016 рік.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платникам податку за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок здійснюється на підставі відомостей державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення-рішення.

Слід зауважити, що за порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10% до 20% своєчасно несплаченої суми.

З метою недопущення несвоєчасної сплати податку власникам об’єктів нерухомого майна, які володіють житловими будинками площею понад 120 м², квартирами площею понад 60 м² або об’єктами нежитлової нерухомості у разі неотримання податкових повідомлень-рішень на сплату податку, або ж якщо платник податку виявить розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості, він має звернутися з оригіналами документів на нерухомість до податкової інспекції, за своїм місцем реєстрації.

Якщо є підстави, фахівці інспекції мають провести перерахунок суми і надіслати нове податкове повідомлення-рішення.

Оновлену декларацію акцизного податку необхідно подавати вже за липень поточного року

Жидачівське відділення Стрийської ОДПІ повідомляє, що Міністерством фінансів України  прийнято наказ від 24.04.2017 №451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (далі – наказ №451).

Наказ №451 набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 06 червня 2017 (опубліковано 06.06.2017 в «Офіційному віснику України» №44).

Платники акцизного податку вперше подають декларацію акцизного податку з урахуванням змін, наказом №451, не пізніше 20 серпня 2017 року за звітний період - липень 2017 року.

Звертаємо увагу, що в зв'язку зі скасуванням акцизного податку з роздрібного продажу пального з 01.01.2017 р суб'єкти господарювання, які здійснюють реалізацію пального, не заповнюють розділ II додатка 6 до декларації акцизного податку «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів». Розділ II додатка 6 до цієї декларації заповнюється тільки в разі надання суб'єктами господарювання, що здійснюють роздрібний продаж пального, уточнюючої декларації з відповідними операціями, здійсненими до 1 січня 2017 року і задекларованим в звітності, наданої до 21 січня 2017 року (тобто наданої за грудень 2016 року).

Більш детальна інформація викладена у листі ДФС України від 19.06.2017 №15789/7/99-99-15-03-03-17.


Понад 600 артефактів презентували на виставці про археологію автострад

   Cьогодні, 14 грудня, у Музеї етнографії та художнього промислу відкрили виставку "Археологія автострад. Розкопки під час масштабного будівництва доріг біля Кракова”. В експозиції – речі давнього мистецтва, біжутерія, знаряддя праці, скло.

На виставкових вітринах, банерах і цифрових екранах презентували понад 600 артефактів, що є результатами археологічних досліджень 1997-2010 років, які проводили під час будівництва дороги А4 від Кракова до кордону з Україною.

“Ця виставка - це є не тільки пізнавальний науковий проект, вона повинна показати людям, що об’єкти археології не відновлюються. Зараз в області ми активно відновлюємо дороги, робимо ремонти і нас очікує великий інфраструктурний проект – північний об’їзд Львова і я сподіваюсь, що ми і по цьому проекту проведемо археологічні дослідження, у результаті яких будуть знайдені артефакти, які зможемо представити у нас та в Республіці Польща"  – наголосила т.в.о. директора департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської ОДА Оксана Ткачук

Зазначимо, Львів став першим містом, де презентують виставку "Археологія автострад. Розкопки під час масштабного будівництва доріг біля Кракова”.

14.12.2017, 17:54

детально »


Делегація зі Львівщини ознайомилась із роботою сучасного технологічного полігону для ТПВ у Латвії

  Сьогодні, 14 грудня, делегація зі Львівської області у межах робочої поїздки голови Львівської ОДА Олега Синютки до Латвійської Республіки ознайомилась із роботою «Getliņi EKO» – сучасного, технологічного і дружнього до навколишнього середовища полігону для побутових відходів.

ТОВ «Getliņi EKO» є найбільшою екологічною компанією в країнах Балтії, яка  обслуговує і переробляє побутові відходи, виробляє екологічну поновлювану енергію, бере участь в обслуговуванні середовища і вирощує овочі.

Будівництво теплиць і вирощування помідорів ─ це унікальний приклад реалізації екологічних напрямків виробничої діяльності. Електрика, вироблена енергоблоком, використовується для обігріву теплиць «Getliņi EKO» і забезпечує сприятливе середовище для сільськогосподарського виробництва в холодні місяці року. Створення теплиць на території полігону, де в результаті виробництва електроенергії виробляється і тепло, ─ це малопоширений, але вже перевірений вид діяльності, дружній навколишньому середовищу. Його практикують в таких державах, як Нідерланди та Швеція.

14.12.2017, 17:52

детально »