Працівникам Жидачівської районної державної адміністрації надано рекомендації щодо підготовки до нового етапу е-декларування

deklar.jpgЗ метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, який розпочинається з 01.01.2018 за рекомендацією Національного агенства з запобігання корупції потрібно виконати наступні дії:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавали електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: “АЦСК”.

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.

Ця інформація доведена до всіх працівників Жидачівської райдержадміністрації.

9 грудня Міжнародний день боротьби з корупцією

Міжнародний день боротьби з корупцією (International Anti-Corruption Day) відзначається щорічно 9 грудня по ініціативи Організації Об’єднаних Націй

      У цей день в 2003 році у мексиканському місті Меріда у Мексиці на політичній конференції високого рівня була відкрита для підписання Конвенція ООН проти корупції і вже 14 грудня 2005 року Конвенція набула чинності, як міжнародний правовий документ, обов'язковий до виконання її сторонами.

      На кінець 2009 Конвенцію підписали близько 140 держав і близько 80 — ратифікували. Україна ратифікувала цю угоду 18 жовтня 2006 року.    

      Документ зобов'язує країни, які підписали його, відповідати перед законом. Карними вважаються хабарі, присвоєння бюджетних засобів і відмивання корупційних доходів. Згідно з одним із положень конвенції, необхідно повертати кошти до тієї країни, звідки вони поступили в результаті корупції.

      Ратифікована Україною Конвенція ООН проти корупції містить перелік заходів щодо запобігання корупції, покарання винних, а також механізми міжнародного співробітництва в боротьбі з цим явищем. Документ зобов’язує країни-учасниці договору проводити політику протидії корупції, схвалити відповідні закони та заснувати спеціальні органи для боротьби з цим явищем.

Шановні суб’єкти декларування! Жидачівська РДА просить Вас виконати такі дії щодо завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, який розпочинається з 01.01.2018!

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі - АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавали електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: “АЦСК”.   

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.

Виконавши запропоновані дії, Ви завчасно підготуєтесь до чергового етапу декларування в Україні, чим полегшите собі роботу з Реєстром.

Також нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром.

У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти support@nazk.gov.ua, при цьому:

  • направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;
  • у темі листа зазначайте суть Вашого питання;
  • у листі необхідно зазначити Ваше П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.

Спеціальна телефонна лінія для повідомлень про корупцію

Національне агентство з питань запобігання корупції  співпрацює із особами, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Відтепер створена у Національному агентстві спеціальна телефонна лінія для повідомлень про корупцію +38(044)200-06-91, працює у цілодобовому режимі:

  • з 9-ї год до 18 год. з понеділка по п’ятницю включно повідомлення про корупцію приймаються безпосередньо працівниками Національного агентства;
  • з 18 год. до 9 год. з понеділка по п’ятницю та в неробочі дні (святкові та вихідні) повідомлення приймаються в автоматичному режимі через автовідповідач.

Для здійснення повідомлення через автовідповідач необхідно вказати такі відомості:

  • своє прізвище, ім’я, по батькові та адресу, на яку особа, що повідомляє, бажає отримати відповідь;
  • прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи особи, яка вчинила корупційне правопорушення;
  • обставини вчинення правопорушення.

Нагадуємо, що повідомлення повинно містити інформацію, яка стосується конкретної особи, та фактичні дані, які можуть бути перевірені Національним агентством з питань запобігання корупції в межах повноважень, визначених статтею 11 Закону України «Про запобігання корупції.

Всі повідомлення розглядаються працівниками Національного агентства з питань запобігання корупції згідно з вимогами законодавства.

Заборона займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю

Сутність вказаного обмеження полягає у тому, що особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, отримуючи заробітну плату з бюджетних коштів, не може займатися будь-яким іншим активним видом діяльності, спрямованим на отримання доходу та не пов’язаним з виконанням такою особою своїх службових обов’язків (крім зазначених у законі винятків), що є однією з гарантій її неупередженості. Закон робить виняток з цього обмеження, вказуючи що воно не поширюється на викладацьку, наукову й творчу діяльності, медичну практику, інструкторську та суддівську практику зі спорту.

Так, встановлені ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) обмеження поширюються на осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону), крім депутатів ВР Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад (крім тих, які здійснюють свої повноваження у відповідній раді на постійній основі), присяжних (ч. 2 ст. 25 Закону), та полягає у забороні:

  • займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової 
    та творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики зі спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;
  • входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Формула «якщо інше не передбачено Конституцією або законами України» означає, наприклад, що члени Кабінету Міністрів України, керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади можуть займатися викладацькою, науковою та творчою діяльністю у позаробочий час (ст. 120 Конституції України). Водночас судді можуть займатися викладацькою, науковою та творчою діяльністю без будь-яких обмежень.

Народні депутати України вправі займатися викладацькою, науковою та творчою діяльністю, а також медичною практикою у вільний від виконання обов’язків народного депутата час (ст. 3 Закону України «Про статус народного депутата України»).

Викладацька діяльність

Відповідно до Закону України «Про освіту», викладацька діяльність – це діяльність, спрямована на формування знань, інших компетентностей, світогляду, розвиток інтелектуальних та творчих здібностей, емоційно-вольових та/або фізичних навичок здобувачів освіти, яка проводиться педагогічним (науково-педагогічним) працівником, самозайнятою особою (крім осіб, яким така форма викладацької діяльності заборонена законом) чи іншою фізичною особою на основі відповідного трудового або цивільно-правового договору.

Наукова діяльність

Відповідно до положень Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», науковою діяльністю є інтелектуальна творча діяльність, спрямована на одержання нових знань та (або) пошук шляхів їх застосування, основними видами якої є фундаментальні та прикладні наукові дослідження (п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»).

Результатом наукової діяльності є одержання якісно нових знань, у зв’язку з чим не може вважатися науковою діяльністю, наприклад, надання послуг технологічного консалтингу, оскільки результатом таких послуг є застосування вже наявного знання та досвіду однієї особи (консультанта) для вирішення завдань, що постають у діяльності іншої особи (замовника послуг).

Творча діяльність

З приводу визначення терміну «творча діяльність» слід зазначити, що згідно з пп. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про культуру» та абз. 4 ст. 1 Закону України «Про професійних творчих працівників та творчі спілки», творча діяльність – це індивідуальна чи колективна творчість, результатом якої є створення або інтерпретація творів, що мають культурну цінність.

За порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності ст. 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено відповідальність у вигляді штрафу та конфіскації отриманого доходу чи винагороди. У разі повторного вчинення особою зазначених правопорушень протягом року після застосування адміністративного стягнення передбачена відповідальність у вигляді штрафу, конфіскації отриманого доходу чи винагороди та позбавлення права обіймати посаду або займатися певною діяльністю строком на один рік.

Останнім часом відбувалися численні інсинуації навколо дозволених видів сумісництва (викладацька чи наукова діяльність). Спричинені вони були здебільшого чутливістю посад, які займали деякі особи, або органів, у яких вони працювали.

Проте до цього часу незрозуміло, чому деякі державні посадові особи не реалізують свої потреби у викладанні під час лекцій та тренінгів саме у навчальних закладах, а плодами наукової (за сумісництвом) діяльності не стають статті у визнаних наукових виданнях.

Водночас маємо практику, коли народні депутати України читають лекції на замовлення громадських об’єднань за 5 тис. грн, державні службовці проводять тренінги для громадських формувань за приблизно такі ж гроші, а члени уряду займаються «науковим консультуванням» промислових підприємств за винагороду, що перевищує навіть середньомісячну заробітну плату державних службовців НАБУ (понад 30 тис. грн).

Незважаючи на те, що вітчизняні правозастосовні органи в таких прикладах не виявили порушень відповідно до положень чинного антикорупційного законодавства, кожний з них містить у собі загрозу, адже державна посадова особа своєю діяльністю повинна зміцнювати громадську довіру до доброчесності механізмів прийняття державних рішень.

Обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування

     Відповідно до статті 26 ЗУ “ Про запобігання корупції ” передбачені обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування Особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, які звільнилися або іншим чином припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, забороняється:

   1) протягом року з дня припинення відповідної діяльності укладати трудові договори (контракти) або вчиняти правочини у сфері підприємницької діяльності з юридичними особами приватного права або фізичними особами — підприємцями, якщо особи, зазначені в абзаці першому цієї частини, протягом року до дня припинення виконання функцій держави або місцевого самоврядування здійснювали повноваження з контролю, нагляду або підготовки чи прийняття відповідних рішень щодо діяльності цих юридичних осіб або фізичних осіб — підприємців;

    2) розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах інформацію, яка стала їм відома у зв’язку з виконанням службових повноважень, крім випадків, встановлених законом;

   3) протягом року з дня припинення відповідної діяльності представляти інтереси будь-якої особи у справах (у тому числі в тих, що розглядаються в судах), в яких іншою стороною є орган, підприємство, установа, організація, в якому (яких) вони працювали на момент припинення зазначеної діяльності.

    Порушення встановленого пунктом 1 частини першої цієї статті обмеження щодо укладення трудового договору (контракту) є підставою для припинення відповідного договору. Правочини у сфері підприємницької діяльності, вчинені з порушенням вимог пункту 1 частини першої цієї статті, можуть бути визнані недійсними. У разі виявлення порушень, передбачених частиною першою цієї статті, Національне агентство звертається до суду для припинення трудового договору (контракту), визнання правочину недійсним. Відповідно до статті 172-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення незаконне розголошення або використання в інший спосіб особою у своїх інтересах інформації, яка стала їй відома у зв’язку з виконанням службових повноважень, -тягне за собою накладення штрафу від ста до ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Хто перевіряє подання електронних декларацій?

     Відповідно до ч. 2 ст. 49 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014р. № 1700-VII органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, а також юридичні особи публічного права зобов'язані перевіряти факт подання суб'єктами декларування, які в них працюють працювали або входять чи входили до складу утвореної в органі конкурсної комісії, відповідно до цього Закону декларацій та повідомляти Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному ним порядку.

     Порядок перевірки факту подання суб'єктами декларування декларацій відповідно до Закону та повідомлення НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій, затверджений рішенням НАЗК від 06.09.2016 р. № 19 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.11.2016 р. за № 1479/29609 (далі – Порядок № 19).

     Згідно з п. 3 Порядку № 19 перевірка факту подання декларацій та повідомлення НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання декларацій покладаються на уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції органу, в якому працює (працював) суб'єкт декларування, або інший структурний підрозділ такого органу (далі - відповідальний підрозділ (особа)), визначений керівником органу.

      Тобто, керівники підприємств, установ та організацій, які підпадають під дію фінансового контролю у розумінні антикорупційного законодавства, мають призначити у себе відповідальних за перевірку фактів своєчасності подання декларацій, та визначити порядок взаємодії відповідального підрозділу (особи) з іншими підрозділами з метою обліку суб'єктів декларування.

      Відповідальний підрозділ (особа) органу, в якому працюють (працювали) суб'єкти декларування, перевіряє факт подання декларацій у такі строки:

      - щорічні декларації   протягом 10 робочих днів з граничної дати подання таких декларацій

      - декларації суб'єктів, які припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування  

      1) упродовж 5 робочих днів з дня такого припинення;

      2) якщо припинення зазначеної діяльності відбулося з ініціативи керівника органу, в якому працював суб'єкт декларування, - упродовж 5 робочих днів після спливання строку у 20 робочих днів з дня, коли суб'єкт декларування дізнався чи повинен був дізнатися про таке припинення

      - декларації суб'єктів, які припинили діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування    протягом 10 робочих днів з граничної дати подання таких декларацій наступного за звітним року, у якому було припинено таку діяльність

      - декларації суб'єктів, які є особами, що претендують на зайняття посад, зазначених у п. 1, пп. "а" п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону   до призначення або обрання особи на посаду

     У випадку встановлення факту неподання чи несвоєчасного подання декларацій суб'єктами декларування відповідальний підрозділ (особа) органу, в якому працюють (працювали) суб’єкти декларування зобов’язані повідомити НАЗК упродовж 3-х робочих днів з дня виявлення такого факту. Повідомлення НАЗК про факт неподання чи несвоєчасного подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування здійснюється за формою, встановленою у додатку 1 до Порядку № 19, надсилається на адресу електронної пошти, зазначену на офіційному веб-сайті НАЗК, та засобами поштового зв'язку (рекомендованим листом з повідомленням про вручення).

     Зазначене повідомлення надсилається органом, в якому працюють (працювали) суб'єкти декларування, окремо за кожним фактом такого неподання чи несвоєчасного подання.

     Перевірку щодо своєчасного розміщення електронних декларацій можна здійснити шляхом перегляду Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування на офіційному веб-сайті НАЗК :https://nazk.gov.ua.

    Щодо спеціальної перевірки

     Статтею 56 Закону передбачено, що стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто.

     Рішенням НАЗК від 17.06.2016р. № 2 затверджено «Перелік посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків» (далі – Перелік).

     Умови та процедура проведення спеціальної перевірки визначено ст. 57 Закону та «Порядком проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком", що затверджений постановою КМУ від 25.03.2015р. №171 (далі – Порядок 171).

     За загальним правилом, спецперевірка проводиться до прийняття особи на посаду за її письмовою згодою. У разі ненадання особою такої згоди питання щодо призначення її на посаду не розглядається.

     Водночас, з цього правила є виключення. Зокрема, п. 21 Порядку 171 передбачено, що спецперевірка стосовно претендентів на посади в органах місцевого самоврядування, призначення (обрання) чи затвердження на які здійснюється місцевою радою, проводиться відповідно до цього Порядку після їх призначення (обрання) чи затвердження на відповідні посади.

     Для проведення спецперевірки такі особи протягом 3-х робочих днів з дня призначення (обрання) чи затвердження подають до органу місцевого самоврядування документи, необхідні для спецперевірки та згоду на перевірку.

     У разі ненадання такою особою у встановлений строк згоди на проведення спеціальної перевірки або встановлення за результатами її проведення обставин, які є підставою для відмови у призначенні (обранні) чи затвердженні на посаду, її повноваження за відповідною посадою достроково припиняються без припинення повноважень депутата ради. Така особа звільняється з посади без прийняття рішення відповідною радою.

    Перелік документів, які подаються для початку перевірки, визначений ч. 2 ст.57 Закону та п. 8 Порядку 171.

          Національне агентство з питань запобігання корупції на своєму засіданні схвалило висновок до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення відкритості для суспільства інформації про фінансування діяльності громадських об’єднань та використання міжнародної технічної допомоги», яким, зокрема, пропонується скасувати декларування антикорупційних громадських організацій. 

    Національне агентство з питань запобігання корупції на своєму засіданні схвалило висновок до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення відкритості для суспільства інформації про фінансування діяльності громадських об’єднань та використання міжнародної технічної допомоги», яким, зокрема, пропонується скасувати декларування антикорупційних громадських організацій. 

    Зокрема, НАЗК підтримує запропоновані зміни щодо виключення обов'язку подавати декларацію громадських активістів, осіб, які отримують кошти, майно в рамках реалізації в Україні програм чи проектів технічної або іншої, в тому числі безповоротної, допомоги у сфері запобігання, протидії корупції.

    Водночас Національне агентство не підтримує зазначений законопроект (реєстр. № 6674 від 10 липня 2017 року) у частині встановлення обов'язку громадських об'єднань у визначених законом випадках оприлюднювати річний фінансовий звіт про діяльність.

    Як зазначається у висновку НАЗК, впровадження подібних законодавчих механізмів містить ознаки такого корупціогенного фактора, як безпідставне створення надмірних обтяжень для громадських об’єднань і фізичних осіб-підприємців, та є дискримінаційним, оскільки до інших юридичних осіб публічного та приватного права такі вимоги не висуваються.

    Крім того, НАЗК висловило зауваження до запропонованих положень про скасування обмеження щодо вартості подарунків, отриманих за межами України особами-нерезидентами, які входять до складу наглядової ради державного банку, державного, комунального підприємства тощо, а також непоширення на цю категорію осіб вимоги щодо передачі в управління належних їм корпоративних прав.

     Рішення прийнято відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про запобігання корупції», рішення НАЗК від 13.10.2016 № 81 «Про підготовку висновків Національного агентства з питань запобігання корупції щодо проектів законодавчих актів, поданих на розгляд Кабінету Міністрів України чи Верховної Ради України».

 

Як подавати декларацію при роботі за сумісництвом

   У розділі «Інформація про суб’єкта декларування» необхідно зазначати посаду, у зв’язку з якою виник обов’язок подати декларацію.

   Наприклад, посаду депутата місцевої ради чи члена наглядової ради. Те саме стосується кандидатів на такі посади. Йдеться про ситуацію, коли основне місце роботи суб’єкта декларування не пов’язане з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування або основне місце роботи особи та робота (посада) за сумісництвом пов’язані з виконанням зазначених функцій.

   Це стосується, наприклад, депутатів місцевих рад, які не працюють в раді на постійній основі, членів наглядових рад державних чи комунальних підприємств, для яких ця робота не є основною, тощо. Зазначеним суб’єктам декларування у розділі «Інформація про суб’єкта декларування» у полях, які стосуються місця роботи та займаної посади, необхідно зазначити посаду, у зв’язку з якою виник обов’язок подати декларацію.                          

   Наприклад, посаду депутата місцевої ради чи члена наглядової ради. Те саме стосується кандидатів на такі посади.

   Якщо ж особа займає дві посади, обидві з яких є посадами суб’єкта декларування і при цьому одна з посад віднесена до посад службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, то вказується посада службової особи, яка займає відповідальне та особливо відповідальне становище, оскільки її декларація підлягає обов`язковій повній перевірці.

   Відповідно, якщо жодна з посад суб’єкта декларування не віднесена до посад службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище (відповідно до примітки до статті 50 закону «Про запобігання корупції»), то вказується посада, яка є основним місцем роботи суб’єкта декларування, в дужках вказується інша займана посада.

   При заповненні розділу «Інформація щодо роботи за сумісництвом» в полях, які стосуються посади чи роботи, що виконується або виконувалася за сумісництвом, у зазначених ситуаціях слід зважати на те, яка робота є основною для особи.

   Відповідно, в цьому розділі зазначається лише посада чи робота, яка виконувалася у звітному періоді за сумісництвом до основної.

Загальні рекомендації при роботі з Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

(далі - Реєстр)

Перед початком роботи з Реєстром

  • потрібно отримати електронний цифровий підпис (далі - ЕЦП) в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (далі - АЦСК). Перелік АЦСК можна переглянути за посиланням: http://czo.gov.ua/status-ecp;
  •  потрібно мати персональну електронну поштову скриньку (у разі відсутності персональної електронної поштової скриньки потрібно її створити). Рекомендуємо у назві поштової скриньки не використовувати символи “-”, “_”. Також не рекомендується використовувати поштові скриньки, розташовані у домені RU (наприклад: хххххх@mail.ru);
  •  для коректної роботи з Реєстром рекомендуємо використовувати інтернет-бр

У День Соборності України в Жидачеві представники учнівської молоді організували патріотичний флешмоб

  mob Сьогодні, 22 січня, представники учнівської молоді Жидачівського НВК організували патріотичний флешмоб, зобразивши Державний Герб України – Тризуб.

   Як повідомили організатори акції, у День Соборності України вони зібралися на спортивному майданчику зі штучним покриттям, який нещодавно було урочисто відкрито біля школи.

   Цю патріотичну акцію представники учнівської молоді й освітяни присвятили юним Героям Крут й всім мужнім захисникам УНР та ЗУНР, вшануванню пам’яті активістів Євромайдану, Героїв України (посмертно) С. Нігояна, М. Жижневського, які загинули 22 січня 2014 року, українських „кіборгів” й всіх сучасних захисників східних рубежів України, які віддали своє життя за Незалежність і Соборність України.

   Слід зауважити, що в цьому навчальному закладі навчався Мар’ян Козак – мужній Український воїн, який поліг в бою за рідну землю в серпні 2015 року. На фасаді школи 4 листопада 2015 року урочисто відкрили меморіальну таблицю на честь цього Героя. В цьому навчальному закладі на належному рівні проводиться національно-патріотичне виховання молоді. Представники учнівської молоді Жидачівського НВК неодноразово долучалися до патріотичних акцій з підтримки Українських воїнів. 

22.01.2018, 17:36

детально »


На Львівщині відбулась перша стратегічна сесія «Академії головних лікарів»

  З метою посилення професійної підготовки головних лікарів закладів охорони здоров’я області та забезпечення ефективного управління, департамент охорони здоров’я Львівської ОДА на 2018 рік запровадив низку сесій «Академії головних лікарів». Таке навчання керівників дасть можливість підвищити спроможність управлінських кадрів, сформувати кадровий резерв та провести заходи з реформування у сфері охорони здоров’я.

Перша стратегічна сесія Академії вже відбулась. Її темою стали ефективні комунікації.

«Завданням Академії буде покращення комунікації між керівниками закладів охорони здоров’я та іншими цільовими аудиторіями. Ми вибрали формат майданчику. В час викликів необхідно вчитися правильно себе проявляти. Наша мета – нові знання. Також нам важливо, в процесі проведення сесій, придумувати нові форми навчання. Сподіваюсь, що в подальшому це змотивує кожного з вас до пошуку нових проектів та цікавих ідей», – зазначила директор департаменту охорони здоров’я  Львівської ОДА Ірина Микичак.

Вибудовувати ефективні комунікації учасників Академії навчав експерт Дмитро Сіманський. Відтак говорили про  планування, організацію, оцінювання комунікації, ефективні механізми налагодження спілкування, розробляли кризові ситуації. Учасники поділились своїм досвідом комунікації.

22.01.2018, 17:20

детально »