Запобігання проявам корупції

Розпорядження голови Жидачівської районної державної адміністрації від 08 вересня 2015р №639 «Про затвердження Плану заходів з запобігання і протидії корупції в Жидачівському районі на 2015-2017 роки»

 

 

Розпорядження голови Жидачівської районної державної адміністрації від 04 серпня 2016р. №454 «Про взаємодію структурних підрозділів районної державної адміністрації з Жидачівським відділенням поліції Стрийського відділу поліції ГУ НП у Львівській області»

Рішення колегії Жидачівської районної державної адміністрації від 28 липня 2016р. №12 «Про взаємодію структурних підрозділів районної державної адміністрації з Жидачівським відділенням поліції Стрийського відділу поліції ГУ НП у Львівській області»

Рішення колегії Жидачівської районної державної адміністрації від 26 серпня 2015р. №23 «Про взаємодію структурних підрозділів районної державної адміністрації з Жидачівським РВ ГУМВСУ у Львівській області»

Розпорядження голови Жидачівської районної державної адміністрації від 04 вересня 2015р №633 «Про взаємодію структурних підрозділів районної державної адміністрації з Жидачівським РВ ГУМВСУ у Львівській області»

 

 

Доручення голови Жидачівської районної державної адміністрації від 27 квітня 2016р №8 на виконання рішення Колегії Жидачівської районної державної адміністрації від 21 квітня 2016 року №  8 «Про стан запобігання і протидії корупції в Жидачівському районі за 2015 рік»

Рішення колегії Жидачівської районної державної адміністрації від 21 квітня 2016р №8 «Про стан запобігання і протидії корупції в Жидачівському районі за 2015 рік»

Рішення колегії Жидачівської районної державної адміністрації від 29 квітня 2015р №9 «Про стан запобігання і протидії корупції в Жидачівському районі за 2014 рік»

 

NAZKНаціональне агенство з питань запобігання корупції

Методичні рекомендації "Запобігання і протидія корупції в державних органах"

Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб

 

Закон України «Про запобігання корупції»

   Основні ідеї Зhabarакону

   Закон визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.

Згідно з пояснювальною запискою, основними складовими превентивної антикорупційної системи згідно з Законом є:

  • наявність спеціалізованого органу з питань запобігання корупції
  • правила формування та реалізації антикорупційної політики;
  • антикорупційні обмеження
    • щодо використання службового становища,
    • одержання подарунків,
    • сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності,
    • спільної роботи близьких осіб,
    • після припинення діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
  • запобігання та врегулювання конфлікту інтересів
    • види конфлікту інтересів,
    • шляхи врегулювання;
  • спеціальні антикорупційні інструменти
  • захист викривачів
    • захист осіб, які повідомляють про факти корупції від незаконного звільнення, переведення, зміни істотних умов трудового договору;
  • відповідальність за корупційні та пов'язані з корупцією правопорушення
  • усунення наслідків корупційних правопорушень
  • міжнародне співробітництво.

     Закон включає перелік правил етичної поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Короткий зміст Закону України «Про запобігання корупції»

1. Цей Закон набрав чинності 26.10.2014 та вводиться в дію 26.04.2015.

2. До приведення у відповідність із цим Законом законодавчі та інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону.

3. Закон України "Про засади запобігання і протидії корупції" втрачає чинність 26.04.2015.

4. Суб’єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є посадові особи юридичних осіб публічного права (підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3). Ці особи для цілей Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

5. Закон передбачає створення Національного агентства з питань запобігання корупції

Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику. Національне агентство, у межах, визначених цим та іншими законами, є відповідальним перед Верховною Радою України і підконтрольним їй та підзвітний Кабінету Міністрів України.

Член Національного агентства при здійсненні своїх повноважень має право проводити перевірки з питань, які віднесено цим Законом до повноважень Національного агентства.

Рішенням Кабінету Міністрів України за поданням Національного агентства можуть створюватися територіальні органи Національного агентства, територія діяльності яких може не збігатися з адміністративно-територіальним поділом.

Повноваження Національного агентства закріплені статтею 11 Закону. До них, зокрема, належать:

- здійснення в порядку, визначеному цим Законом, контролю та перевірки декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зберігання та оприлюднення таких декларацій, проведення моніторингу способу життя осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

- розробка типової антикорупційної програми юридичної особи;

- надання роз’яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.

Припис Національного агентства є обов’язковим для виконання. Про результати виконання припису Національного агентства посадова особа, якій його адресовано, інформує Національне агентство упродовж десяти робочих днів з дня одержання припису.

Юридичні особи зобов’язані надавати запитувані Національним агентством документи чи інформацію упродовж десяти робочих днів з дня одержання запиту.

Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

6. Засади антикорупційної політики (Антикорупційна стратегія) визначаються Верховною Радою України. Верховна Рада України щороку не пізніше 1 червня проводить парламентські слухання з питань ситуації щодо корупції, затверджує та оприлюднює щорічну національну доповідь щодо реалізації засад антикорупційної політики. Порядок реалізації Антикорупційної стратегії визначається Законом.

7. Закон встановив обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища (ст. 22), щодо одержання подарунків (ст. 23), щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 25), щодо спільної роботи близьких осіб (ст. 27).

Суб’єктам, які підпадають під дію Закону, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняні до них особи у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов’язані невідкладно вжити таких заходів:

1) відмовитися від пропозиції;

2) за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію;

3) залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників;

4) письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.

8. Розділ 5 Закону передбачає порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Національне агентство у випадку одержання від особи повідомлення про наявність у неї реального, потенційного конфлікту інтересів упродовж семи робочих днів роз’яснює такій особі порядок її дій щодо врегулювання конфлікту інтересів.

Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Звільнення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи з займаної посади у зв’язку з наявністю конфлікту інтересів здійснюється у разі, якщо реальний чи потенційний конфлікт інтересів у її діяльності має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб, в тому числі через відсутність її згоди на переведення або на позбавлення приватного інтересу.

9. Розділ 6 Закону присвячений правилам етичної поведінки. Закон зобов’язує суб’єктів неухильно додержуватися вимог закону та загальновизнаних етичних норм поведінки, бути ввічливими у стосунках з громадянами, керівниками, колегами і підлеглими.

10. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період до 1 січня 2015 року подаються до Національного агентства з питань запобігання корупції в обсязі та за формою, передбаченими додатком до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції".

Юридичні особи публічного права зобов’язані упродовж семи робочих днів інформувати Національне агентство про припинення працюючими у них суб’єктами декларування діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.

Повна перевірка декларації здійснюється протягом дев’яноста днів з дня подання декларації і полягає у з’ясуванні достовірності задекларованих відомостей, точності оцінки задекларованих активів, перевірці на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення.

Закон передбачає порядок здійснення моніторингу способу життя суб’єктів декларування. Національне агентство здійснює вибірковий моніторинг способу життя суб’єктів декларування. Моніторинг способу життя суб’єктів декларування здійснюється Національним агентством на підставі інформації, отриманої від фізичних та юридичних осіб, а також із засобів масової інформації та інших відкритих джерел інформації, яка містить відомості про невідповідність рівня життя суб’єктів декларування задекларованим ними майну і доходам.

11. Особи, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, перебувають під захистом держави.

12. За вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень суб’єкти цього Закону притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

13. Законом передбачено створення антикорупційної програми юридичної особи, яка є комплексом правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи. Антикорупційна програма затверджується керівником юридичної особи.

Закон України "Про запобігання корупції"

 

З 1 січня 2017 року значно розшириться коло суб’єктів е-декларування

Друга хвиля охопить більше коло суб’єктів електронного декларування. Наразі вичерпний перелік міститься у Законі України “Про запобігання корупції”. Тож, відповідно до Закону, під другу хвилю е-декларування потраплять, особи, які вже заповнювали

е-декларації за 2015 рік, тобто всі без винятку особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також прирівняні до них для цілей Закону України “Про запобігання корупції” посадові особи, юридичні особи публічного права.

Особи, які подаватимуть декларації з 01.01.2017 року

 

 

Відповідальність за корупційні злочини та адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, відповідно до Кримінального кодексу та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Електронне декларування — деякі нюанси

 

 

Закон України «Про очищення влади»

   Президент України Петро Порошенко 9 жовтня 2014 року підписав Закон «Про очищення влади». Цей закон передбачає проведення процедури відповідної перевірки при вирішенні питання про можливість призначення особи, як суб'єкта перевірки, на посаду в органах влади, а також організація процедури перевірки осіб, які є суб'єктами перевірки на відповідність визначеним законопроектом критеріям, з метою вирішення питання щодо можливості їх подальшого перебування на відповідній посаді. Метою закону є відновлення довіри до влади та створення умов для побудови нової системи органів влади у відповідності до європейських стандартів. Закон ухвалено з урахуванням поправок. Відповідний законопроект зареєстровано за №4359а.

Закон України «Про очищення влади» 4359а;

      Телефон гарячої лінії з питань запобігання та виявлення корупції Львівської облдержадмінстрації 

(032) 299-94-03


Чеська компанія має намір збудувати на Львівщині сміттєспалювальний завод

Сьогодні, 17 січня, голова Львівської облдержадміністрації Олег Синютка зустрівся з представником чеської компанії SMS CZ s. r. o., яка займається виробництвом обладнання в галузі екології, зокрема для переробки твердих побутових відходів.

У ході обговорення проблематики переробки відходів Петр Юрса висловив зацікавленість збудувати на Львівщині сміттєспалювальний завод. За його словами, фінансування планується залучити з данського інвестиційного фонду.

"Ми попередньо розраховуємо на завод, який буде спалювати близько 300 тис тонн побутових відходів на рік. Спалювання однієї тонни сміття за попередніми розрахунками коштуватиме 30 – 40 євро за тонну", - повідомив гість.

Під час зустрічі йшлось також про можливість підписання тристороннього договору про наміри між Львівщиною, компанією SMS CZ s.r.o. і данським фондом на фінансування розробки відповідного проекту.

17.01.2017, 13:13

детально »


До „Жидачівського бюро правової допомоги” за кілька місяців 2016 року за правовою допомогою звернулося 360 мешканців району

 prav   Вчора, 16 січня, під час проведення першим заступником голови Жидачівської райдержадміністрації Василем Татариним наради із керівниками відділів, управлінь та районних служб, начальник відділу „Жидачівського бюро правової допомоги” Стрийського місцевого центру вторинної правової допомоги Ярослав Буряк інформував про основні напрямки діяльності створеної у вересні 2016 місцевої структури з надання безоплатної  правової допомоги мешканцям району.

    Як зауважив Ярослав Буряк, за січень-грудень 2016 року до „Жидачівського бюро правової допомоги” звернулося 360 мешканців району, а в перші дні 2017 року – ще 27 осіб. Було наведено конкретні приклади, коли мешканці району змоглм скористатися безоплатною правовою допомогою у вирішенні питань захисту їхніх законних прав та інтересів. Начальник відділу „Жидачівського бюро правової допомоги” також розповів, що до них звертаються різні категорії громадян, щоб скористатися своїм правом на безоплатну правову допомогу.      

17.01.2017, 12:19

детально »