Сектор з питань цивільного захисту Жидачівської РДА

Увага!

БЕЗПЕЧНИЙ ВІДПОЧИНОК НА ВОДІ

   Літо – пора відпусток та відпочинку. При настанні теплих сонячних днів люди масово поспішають до води, обираючи місцем свого відпочинку берег моря, річки чи озера. Вода – чудовий засіб оздоровлення організму. Купання дає людині фізичне та моральне задоволення, допомагає позбутися стресів.  Але при цьому слід  пам'ятати, що вода помилок не прощає. Відпочиваючи, треба дотримуватись заходів безпеки та намагатися якнайшвидше  навчитися плавати. Більшість людей  гине через  нехтування елементарними правилами безпеки на воді, невміння добре плавати, купання в необладнаних водоймах,  в аварійних ситуаціях на човнах та інших плавзасобах, під час переправ, у період паводків і повеней.

Коли купатись?

Найбільш сприятливою для купання є безвітряна, сонячна погода з температурою повітря 22 градуси, та води 18 градусів. Найкращій час - ранок або вечір, коли сонце гріє, але немає небезпеки перегрівання. Після тривалого перебування на сонці не пірнайте у воду з розбігу, заходьте поступово, можна спочатку декілька разів зануритися. Різка зміна температури дуже небезпечна для людського організму, особливо для людей з хворим серцем. Плавати у воді треба не більше 20 хвилин.

Де купатись?

Купатись треба на пляжах, водних станціях, у купальнях, адже місця колективного відпочинку завжди мають необхідні засоби для надання допомоги потерпілим, та й коли поруч з вами багато людей, то в разі нещастя можна розраховувати на допомогу. Якщо ви у воді відчуваєте, що втрачаєте сили, або тіло зводять судоми, чи ви побачили потопаючого, а самі не вмієте плавати, - не соромтеся, кличте на допомогу!

Де і як пірнати?

Пірнати можна лише там, де є для цього достатня глибина, прозора вода, рівне дно. Перший стрибок краще робити ногами вниз - "солдатиком". Не пірнайте в мілких, темних та невідомих місцях, особливо з розбігу вниз головою, ви можете вдаритися об дно, знепритомніти та загинути.

Категорично забороняється:

  • розпивати спиртні (алкогольні) напої і купатись у нетверезому стані;
  • запливати за територію пляжу, яка огороджена буями;
  • підпливати до суден, вітрильників, веслових і моторних човнів та інших плавзасобів, що рухаються;
  • стрибати у воду з плавзасобів, споруд та предметів, які для цього не призначені, і в місцях, де невідомі глибина та стан дна;
  • залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші предмети;
  • використовувати рятувальні засоби і спорядження не за призначенням;
  • використовувати для плавання надувні матраци, подушки, автомобільні камери, дошки, несправні човни;
  • допускати у воді грубі ігри з захоплюванням за руки та ноги;
  • подавати фальшиві сигнали тривоги заради жарту;
  • залишати без нагляду малюків;
  • забруднювати і засмічувати водойму, берег та територію пляжу;
  • використовувати моторні, вітрильні, веслові човни, інші гребні і моторні плавзасоби, водні велосипеди, швидкісні моторні плавзасоби, водні мотоцикли у зонах пляжів, у громадських місцях купання у зоні купальної зони, огородженої буями;
  • приводити із собою собак та інших тварин;
  • тим, хто не вміє плавати, заходити у воду глибше ніж по пояс.

Не нехтуйте правилами поведінки на воді. Будьте уважними !

 

ШАНОВНІ МЕШКАНЦІ ЖИДАЧІВСЬКОГО РАЙОНУ

166714 Оберігаймо наше довкілля разом!

 Спалювання сухої рослинності чи її залишків, соломи, стерні та опалого листя це:

втрата найбільш родючого поверхневого шару ґрунту, адже згоряє не лише рослинна органіка, а й гумус. Також щорічні випалювання призводять до зміни видового складу рослинності, зокрема, сіножаті перетворюються на плантації грубого бур’яну;

при згорянні однієї тонни рослинних залишків у повітря вивільняється приблизно 9 кг мікрочастинок диму, які викликають захворювання дихальних шляхів, знижують імунітет людини, посилюють негативний перебіг хронічних захворювань. Разом із сухою рослинністю може згоряти і сміття (пластикові пляшки, пакети), що призводить до онкологічних захворювань;trava

виникнення небезпеки лісових і торф'яних пожеж, що може привести до займання будинків, машин, лінії електропередач, газопроводів із фатальними наслідками;

при спалюванні сухої рослинності чи її залишків знищуються безхребетні тварини, гинуть гнізда із кладками птахів. Знищується насіння, пошкоджуються кора та гілки рослин, які ростуть поруч з місцем спалювання.

 Слід пам’ятати, що кожен акт підпалу - це злочин проти природи.

 ПОПЕРЕДЖАЄМО!!!

 Законом України “Про охорону атмосферного повітря” зобороняється спалювання сухої рослинності, соломи, стерні або опалого листя. За вчинення даного порушення передбачено адміністративну відповідальність відповідно до статті 77-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення і тягне за собою накладення штрафу на громадян від 1- до 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Ті ж дії вчинені у межах території та об’єктів природно заповідного фонду тягнуть за собою накладення штрафу на громадян у розмірі від 20 до 40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

 Шановні мешканці Жидачівщини!

Пам’ятайте про шкоду, яка завдається природі внаслідок самовільного випалювання сухої рослинності та її залишків!

Запобігайте виникненню пожеж в екосистемах! Бережіть природу, будьте господарями своєї рідної землі!

 

Шановні мешканці Жидачівщини!

 Департамент з питань цивільного захисту облдержадміністрації нагадує про необхідність неухильно дотримуватися правил безпечної поведінки у побуті.

У період опалювального сезону, коли відбуваються значні перепади атмосферного тиску, порушується тяга в димових і вентиляційних каналах, спостерігається найбільша кількість отруєнь чадним газом. Зокрема, 30 жовтня поточного року зафіксовано отруєння чадним газом 7 осіб, а всього з початку 2016 року від чадного газу потерпіло 83 особи, з них 23 дитини, на жаль не обійшлось без смертельних випадків – загинуло від отруєнь 6 осіб.

Як свідчать аналіз, більшість нещасних випадків, пов’язаних з отруєнням людей чадним газом, відбувається через порушення абонентами умов безпечної експлуатації газових приладів та пічного опалення, несанкціоноване втручання власників газового обладнання в роботу системи газопостачання та конструкцію газових приладів, несправну систему димовідведення та вентиляції.

Пам’ятайте, що кожна людина повинна відповідально ставитися до безпечного поводження з газом у побуті, адже постраждати може не тільки вона сама, а й близькі та рідні, сусіди. То ж радимо вам - уважно стежте за роботою газового обладнання у себе в оселі та на прилеглій території і при найменших ознаках неполадок звертайтеся до аварійної служби за телефоном “104”.

     У разі появи перших ознак отруєння чадним газом або токсичними компонентами вихлопних газів чи продуктів горіння (головний біль, запаморочення, загальна слабкість, нудота, блювота), необхідно не займатись самолікуванням, а негайно викликати лікаря за телефоном “103” або сповістити сусідів про потребу медичної допомоги.

 З А П А М ’Я Т А Й Т Е :

Будьте обережні, бережіть своє життя та життя своїх близьких! Дотримуйтеся правил безпеки життєдіяльності!

 

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ КЕРІВНИКІВ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

 Стаття 91 Кодексу цивільного захисту України визначає, що: «особи керівного складу та фахівці … суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, у перший рік призначення на посаду і періодично один раз на три - п’ять років зобов’язані проходити навчання з питань цивільного захисту у відповідних навчально-методичних центрах сфери цивільного захисту».

Посадові особи суб’єктів господарювання, що функціонують на теренах Львівщини, проходять таке навчання у Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Львівської області (далі – Центр).

Функціональне навчання у Центрі здійснюється на власній навчально-матеріальній базі за денною (основною) формою підвищення кваліфікації слухачів з відривом від виробництва.

Заняття проводяться на базі обласних та м. Львова курсів удосконалення керівних кадрів 1 категорії та навчально-консультаційних пунктів Центру за місцем їх дислокації. (м.м.Броди, Дрогобич, Стрий, Трускавець, Червоноград).

Строки проведення занять визначаються щорічними планами комплектування Центру слухачами, які затверджуються розпорядженням Львівської обласної державної адміністрації.

В окремих випадках може застосовуватись виїзна форма навчання, яка є особливою формою підвищення кваліфікації слухачів. Проводиться у складі навчальної групи (навчальних груп) з однієї або декількох споріднених категорій слухачів на базі підприємств, установ, організацій на підставі договорів з цими суб’єктами господарювання у разі  забезпеченням замовниками належних умов для проведення занять.

Керівники суб’єктів господарювання, які не встигли своєчасно подати до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування заявки на функціональне навчання у сфері цивільного захисту на 2017 рік, мають можливість замовити підготовку підпорядкованих посадових осіб безпосередньо у Центрі.

    Для включення посадових осіб, яких необхідно навчити у 2017 році, до Плану комплектування Центру слухачами доцільно у термін до 31 жовтня 2016 року подати на бланку підприємства, установи, організації в електронному та друкованому вигляді заявку на функціональне навчання у сфері цивільного захисту на адресу начальника навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Львівської області.

 Заявка повинна містити наступну інформацію:

  • назви категорій та кількість посадових осіб, які планується навчити;
  • юридична (фізична) адреса суб’єкта господарювання на території Львівської області;
  • адміністративно-територіальна одиниця, де функціонує підприємство (установа, організація): район міста Львова; місто обласного значення; сільській район (територіальна громада);
  • контактні телефони із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові посадової особи.

   Назви категорій посадових осіб у сфері цивільного захисту:

  • керівники (заступники керівника) суб’єктів господарювання;
  • голови (заступники голів) комісій з питань надзвичайних ситуацій;
  • секретарі комісій з питань надзвичайних ситуацій;
  • голови (заступники голів) комісій з питань евакуації;
  • секретарі комісії з питань евакуації;
  • відповідальні особи з питань евакуації (для суб’єктів господарювання з чисельністю працюючих до 50 осіб);
  • керівники робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
  • особи, які очолюють спеціалізовані служби цивільного захисту та їх заступники;
  • особи, які очолюють територіальні та об’єктові формування цивільного захисту та їх структурні підрозділи;
  • особи, які залучаються до організації та проведення робіт з дегазації, дезактивації територій і об’єктів, інших видів спеціальної обробки, дозиметричного контролю та радіаційно-хімічної розвідки;
  • працівники чергово-диспетчерських та керівники аварійно-технічних служб;
  • інженерно-технічні працівники, які очолюють ланки, групи тощо з обслуговування захисних споруд цивільного захисту;
  • фахівці, які виконують обов’язки, пов’язані із забезпеченням техногенної та пожежної безпеки;
  • керівники навчальних груп з підготовки працівників суб’єктів господарювання діям у надзвичайних ситуаціях.

Реквізити: НМЦ ЦЗ та БЖД Львівської області: вул. Городоцька, 71, м. Львів, 79016 Е-mail: nmc.lviv@mns.gov.ua Контактний тлф/факс: (032) 261-65-87 Писаренко Володимир Васильович

                                                                                              витяг з постанови КМУ від 23.10.2013 № 819

 ПЕРЕЛІК категорій осіб керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, та періодичність проходження функціонального навчання

 

Категорія

Періодичність проходження навчання

Посадові особи, які організовують здійснення заходів щодо реалізації державної політики у сфері цивільного захисту

Керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та навчальних закладів незалежно від форми власності, а також їх заступники

один

раз на п’ять років

Посадові особи, які очолюють комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання та навчальних закладів незалежно від форми власності, та відповідальні секретарі комісій

один

раз на п’ять років

Керівники структурних підрозділів (департаментів, управлінь, відділів, секторів) центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, які забезпечують у межах законодавства виконання завдань цивільного захисту у певній сфері суспільного життя (крім штатних підрозділів (посадових осіб) з питань цивільного захисту)  

один

раз на п’ять років

Посадові особи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, працівники суб’єктів господарювання, які очолюють органи з евакуації, виконують обов’язки секретарів комісій з евакуації   

один

раз на п’ять років

Особи, які здійснюють заходи щодо запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їх наслідків

Керівники робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та навчальних закладів незалежно від форми власності

один

раз на три роки

 

Особи, які очолюють спеціалізовані служби цивільного захисту, утворені центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, та їх заступники

один

раз на три роки

Особи, які очолюють територіальні та об’єктові формування цивільного захисту та їх структурні підрозділи         

один

раз на три роки

Особи, які залучаються до організації та проведення робіт з дегазації, дезактивації територій і об’єктів, інших видів спеціальної обробки, дозиметричного контролю та радіаційно-хімічної розвідки    

один

раз на три роки

Працівники чергово-диспетчерських та керівники аварійно-технічних служб центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання

один

раз на три роки

Фахівці, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту

Інженерно-технічні працівники, які очолюють ланки, групи тощо з обслуговування захисних споруд цивільного захисту 

один

раз на три роки

Фахівці суб’єктів господарювання, які виконують обов’язки, пов’язані із забезпеченням техногенної та пожежної безпеки        

один

раз на три роки

Науково-педагогічні працівники, які

викладають навчальні дисципліни з цивільного захисту і безпеки життєдіяльності

один

раз на п’ять років

Керівники міжшкільних методичних об’єднань та методичних кабінетів (центрів) при місцевих органах управління освітою, педагогічні працівники, які викладають предмети з основ цивільного захисту і безпеки життєдіяльності       

один

раз на п’ять років

 

Керівники та особи, які очолюють штаби керівництва спеціальних об’єктових навчань, тренувань з відпрацювання дій відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації, планів локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки та планів цивільного захисту на особливий період    

один

раз на три роки

 

Керівники навчальних груп з підготовки працівників суб’єктів господарювання діям у надзвичайних ситуаціях, а також інструктори консультаційних пунктів при органах місцевого самоврядування

один

раз на три роки

                                                                  

Рекомендації щодо дій населення з попередження та запобігання терористичним актам

З метою попередження та запобігання можливості проведення терористичних актів у багатоквартирних житлових будинках або поблизу них:

  • вивчити реальний стан і особливості території розташування будівель, для чого спільно з відповідальними особами житлово-експлуатаційних органів проводити регулярні обходи прибудинкової території, підвальних і технічних приміщень;
  • вивчити, які приміщення побудовані, вузли і агрегати встановлені всередині будинку, по його периметру та поблизу нього. Чітко уяснити: ким вони обслуговуються або орендуються; хто несе відповідальність за їх експлуатацію та утримання; які працівники комунальних служб обслуговують прибудинкову територію та будинок і як вони виглядають; схему під’їзду та поверху місця проживання; телефони власників і орендарів приміщень та обладнання; телефони аварійних служб, чергових служб СБУ, МВСУ, ДСНСУ та місцевого підрозділу з питань цивільного захисту;
  • обрати серед мешканців відповідального, старшого по під’їзду, будинку;
  • вивчити місця можливого закладання вибухових пристроїв, складування вибухонебезпечних речовин;
  • зміцнити, замкнути та опечатати вхідні двері на горище та до підвалу;
  • встановити грати на вікна квартир першого поверху, металеві вхідні двері з надійними замками, регулярно перевіряти їх справність;
  • встановити домофон;
  • не відкривати дверей до під’їзду та квартири незнайомим особам;
  • організувати чергування мешканців у будинку, створити добровільні дружини з мешканців для патрулювання житлового масиву та перевірки замків і печаток;
  • звертати увагу на появу незнайомих бездоглядних транспортних засобів, незнайомих контейнерів, інших підозрілих предметів на стоянці біля будинку та підозрілих осіб, які прагнуть обстежити будинок і прилеглу територію, розпитують про розміщення квартир або заносять мішки, ящики тощо в будинок і до підвалу. У разі їх появи, негайно телефонувати в чергові служби МВСУ, СБУ, ДСНСУ та місцевого підрозділу з питань цивільного захисту.

З метою попередження та запобігання можливості проведення терористичних актів на об’єктах (підприємствах, установах, організаціях тощо) або поблизу них:

  • посилити пропускний режим при вході та в’їзді на територію об’єкту, встановити системи сигналізації, аудіо- та відео спостереження та запису;
  • встановити надійну огорожу території об’єкту;
  • здійснювати щоденні обходи території об’єкту та огляди місць можливого розміщення підозрілих предметів (вибухових пристроїв) на предмет їх своєчасного виявлення;
  •  вивчити місця можливого закладання вибухових пристроїв, складування вибухонебезпечних речовин;
  • проводити періодичну комісійну перевірку складських приміщень;
  • забезпечувати більш ретельний підбір, перевірку та розстановку кадрів;
  • організовувати та проводити спільно з правоохоронними органами інструктажі та практичні заняття щодо дій при виявленні підозрілих предметів (вибухових пристроїв);
  • при укладенні договорів на здачу складських (підсобних) приміщень в оренду в обов’язковому порядку включати до них пункти, які дають право адміністрації об’єкту здійснювати при необхідності перевірку орендованих приміщень щодо їх цільового використання;
  • звертати увагу на появу незнайомих бездоглядних транспортних засобів, незнайомих контейнерів, інших підозрілих предметів на стоянці біля об’єкту та підозрілих осіб, які прагнуть обстежити об’єкт і прилеглу територію, розпитують про розміщення приміщень або прагнуть переправити мішки, ящики тощо на територію об’єкта;
  • своєчасно уточняти телефони аварійних служб, чергових служб СБУ, МВСУ, ДСНСУ та місцевого підрозділу з питань цивільного захисту;
  • у разі виявлення незнайомих бездоглядних транспортних засобів, підозрілих осіб або підозрілого предмету негайно телефонувати в чергові служби МВСУ, СБУ, ДСНСУ та місцевого підрозділу з питань цивільного захисту;
  • до прибуття оперативно-слідчої групи забезпечити охорону незнайомих бездоглядних транспортних засобів, місця знаходження підозрілого предмету та спостереження за підозрілими особами, при необхідності евакуювати співробітників у безпечне місце, відключити енергоносії та привести в готовність до застосування всі наявні засоби пожежогасіння.

Рекомендації щодо дій населення з виявлення ознак можливої підготовки до проведення терористичних актів

Рекомендації щодо дій населення при загрозі проведення терористичних актів

Рекомендації щодо дій населення при отриманні анонімного повідомлення про замінування

Рекомендації щодо дій населення при виявленні підозрілого поштового відправлення

 

Чадний газ

Напевно, немає іншої отрути, в результаті отруєння якою загинуло б більше людей ... Чадний газ - абсолютний «чемпіон». Токсикології цієї речовини присвячено дуже багато досліджень. Спробуємо пояснити, чому у цієї отрути така висока «уражаюча здатність».

Чадний газ, як продукт горіння, супроводжував людину на протязі всієї історії її існування. Крім того, в невеликих кількостях він здатний утворюватися безпосередньо в самому організмі. Таким чином, при контакті з чадним газом організм не сприймає його як чужорідного агента і не включає свої захисні сили, у тому числі так звану «реакцію уникнення». Підступність чадного газу проявляється у тому, що він легко долає легеневий бар'єр, потрапляючи в організм, вступає в контакт з пігментом крові гемоглобіном. Феномен полягає в тому, що окис вуглецю в 300 разів швидше може зв’язуватися з гемоглобіном в порівнянні з киснем, витісняючи його і утворюючи досить стійку сполуку – карбоксигемоглобін. Кров при цьому втрачає здатність переносити і правильно використовувати кисень, що уражає мозок та інші органи. В результаті спричиняється кисневе голодування організму в цілому, що приводить до летального наслідку.

До отруєння може призвести неправильне користування пічками, якщо не щільно закрити дверцята і забути витягнути заслінку труби! Велика небезпека отруєння чадним газом при виконанні робіт з ремонту і обслуговування автомобілів в гаражах з включеним двигуном автомобіля.


Понад 10 млн грн з обласного бюджету – на ремонт доріг

  Упродовж минулого тижня з обласного бюджету відповідно до замовлень головних розпорядників коштів профінансували 78,8 млн грн. Із них – 10,2 млн грн спрямували на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг.

  Як повідомили у департаменті фінансів облдержадміністрації, окрім захищених та інших першочергових видатків, виділили кошти в межах реалізації обласних програм, зокрема: на розвиток дорожньої інфраструктури і фінансування робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг – 10,2 млн грн, охорону навколишнього природнього середовища – 5 млн грн, компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян в автомобільному та залізничному транспорті – 4,7 млн грн.

Крім того, на забезпечення дітей-інвалідів та дітей із важкими інтоксикаціями медичними препаратами, виробами медичного призначення та дезіноксикаційною терапією спрямували – 2,5 млн грн, на реалізацію програми «Питна вода» – 1,2 млн грн, на проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку – 1 млн грн, на покращення медичної допомоги хворим на хронічну мієлоїдну лейкемію – 500 тис грн. 

26.06.2017, 17:17

детально »


Відбудеться зустріч керівництва Жидачівської РДА із громадськістю Володимирецької сільської ради

   dialog.jpg27 червня, о 15 год., в приміщенні школи с. Подорожнє відбудеться зустріч першого заступника голови Жидачівської райдержадміністрації Василя Татарина, керівників структурних підрозділів та районних служб із громадськістю населених пунктів Володимирецької сільської ради.

26.06.2017, 17:14

детально »