СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ ЖИДАЧІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

        Служба у справах дітей Жидачівської районної державної адміністрації (далі - служба) є структурним підрозділом районної державної адміністрації, який утворюється головою районної державної адміністрації, підзвітний та підконтрольний голові районної державної адміністрації та службі у справах дітей Львівської обласної державної адміністрації.

ditu



С
труктура служби у справах дітей райдержадміністрації

                                  Керівник служби                                 Гавдик Надія Іванівна,  тел. (239) 31-084

                                                   Відділ опіки та піклування над дітьми:

  • Маркевич Леся Федорівна                заступник керівника служби, начальник відділу
  • Драган Наталія Мирославівна            головний спеціаоіст
  • Гудз Ірина Ярославівна                      головний спеціаліст

Сектор запобігання бездоглядності, безпритульності та профілактики правопорушень серед дітей:

  • Семчишин Ольга Миколаївна                     завідувач сектору,
  • Дадак Ірина Романівна                               головний спеціаоіст
  •   Головний спеціаліст – юрисконсульт       Турчак Оксана Євгенівна
  •   Головний спеціаліст – бухгалтер                Мосій Оксана Ігорівна

     Служба у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінсім'ямолодьспорту, розпорядженнями голови обласної, районної державних адміністрації, наказами начальника служби у справах дітей Львівської обласної державної адміністрації.

   Основними завданнями служби є:  реалізація на території району державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;  розроблення і здійснення самостійно, або разом з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;  координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;  забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї; здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності; ведення державної статистики щодо дітей; ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок); надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності, безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;

Служба є юридичною особою, знаходиться за адресою:

м. Жидачів, вул.  Шашкевича, 2, ІV поверх, кабінети – 402, 404, 405; телефон 3-10-84 тел/факс 3-17-08 (приймальня  РДА)

 Всі послуги надаються безкоштовно
    е-mail: SuSD@ukr.net


Інформація про роботу служби у справах дітей за І півріччя 2017 року

  Станом на 01.07.2017 року в банку даних дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування перебуває 80 дітей, з них: 20 – діти-сироти, 60 – позбавлені батьківського піклування. Із загальної кількості таких дітей 56 - проживають у сім'ях опікунів, піклувальників, 10 - у прийомних сім’ях та ДБСТ, 13- у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування,  1- в сім’ях родичів до вирішення питання постійного влаштування.  Протягом звітнього періоду  службою виявлено та поставлено на первинний облік та внесено до ЄІАС «Діти» 2 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з низ 1 дитину влаштовано під опіку/піклування громадян, 1 дитина  виховуються в сім’ях родичів до вирішення питання постійного влаштування.

Службою у справах дітей райдержадміністрації постійно ведеться місцевий облік дітей,  які підлягають усиновленню. Станом на 01.07.2015 р. на обліку  перебуває 18 дітей вказаної категорії. Сформована база даних потенційних кандидатів в усиновителі, яка нараховує 2 подружні пари. У І півріччі 2017 року жителями району усиновлено п’ять  дітей. У звітному періоді проведено перевірок по вивченню умов проживання та виховання 11 усиновлених дітей.

  Службою у справах дітей ведеться банк даних дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах. Станом на 01.07.2017 року на обліку перебуває 69 дітей зазначеної категорії. Проведено аналіз виконання індивідуальних планів супроводу дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, згідно термінів

  Забезпечено участь працівників служби у судових засіданнях відповідно до судових повісток та повідомлень.

 Розглянуто 63 звернень громадян та 94 усних звернень.


foto_ditУсиновлення

     Громадяни України, які бажають усиновити дитину, звертаються з письмовою заявою до служби у справах дітей за місцем свого проживання.

      До заяви додаються такі документи:

  1. Копія паспорта або іншого документа, що посвідчує особу;
  2. Довідка про заробітну плату за останні шість місяців або копія декларації про доходи за попередній календарний рік, засвідчена органами державної податкової служби;
  3. Копія свідоцтва про шлюб, укладений в органах реєстрації актів цивільного стану, якщо заявники перебувають у шлюбі;
  4. Висновок про стан здоров'я кожного заявника, складений за формою згідно з додатком 3;
  5. Засвідчена нотаріально письмова згода другого з подружжя на усиновлення дитини (у разі усиновлення дитини одним з подружжя), якщо інше не передбачено законодавством;
  6. Довідка про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видана органами внутрішніх справ за місцем проживання заявника;
  7. Документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням.

Служба у справах дітей протягом 10 робочих днів після отримання від громадян України заяви про бажання усиновити дитину складає акт про обстеження їх житлово-побутових умов, розглядає питання про можливість заявників бути усиновлювачами і готує відповідний висновок. У разі прийняття позитивного рішення ставить заявників на облік як кандидатів в усиновлювачі. Заявникам видається висновок разом з прошнурованими, пронумерованими, скріпленими печаткою, завіреними підписом керівника служби у справах дітей документами.

 Кандидати в усиновлювачі, які за результатами ознайомлення з інформацією про дітей, які перебувають на місцевому обліку, не виявили бажання отримати направлення для знайомства з дитиною, можуть звернутися до Міністерства молоді, сім’ї та гендерної політики АР Крим, служби у справах дітей обласної, Київської та Севастопольської держадміністрації для ознайомлення з інформацією про дітей, які перебувають на регіональному обліку, або за їх бажанням до Департаменту для ознайомлення з інформацією про дітей, які перебувають на централізованому обліку. Після ознайомлення з інформацією про дітей, які можуть бути усиновлені, кандидатам, в усиновлювачі, які виявили намір особисто познайомитись з дитиною, видається направлення до служби у справах дітей за місцем проживання (перебування) дитини для організації знайомства з нею.Строк дії направлення становить 10 робочих днів від дати видачі. У разі потреби строк дії направлення може бути продовжений органом, який його видав, але не більше як на 10 робочих днів. Направлення видається особисто кандидатам в усиновлювачі.

Знайомство з дитиною відбувається у присутності працівників закладу та служби у справах дітей за місцем проживання дитини. Після встановлення контакту з дитиною кандидати в усиновлювачі звертаються до служби у справах дітей за місцем проживання дитини із заявою про бажання усиновити її.  Заява складається українською мовою. У заяві зазначаються прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання кандидата в усиновлювачі, а також прізвище, ім'я, по батькові, вік, місце проживання дитини.

Керівник дитячого закладу чи особа, в яких проживає дитина, за запитом служби у справах дітей, до якого звернулися кандидати в усиновлювачі із заявою про бажання усиновити конкретну дитину, подає такі документи:

  1. Копію свідоцтва про народження дитини;
  2. Копію свідоцтва про смерть батьків дитини або копію рішення суду про позбавлення їх батьківських прав чи визнання недієздатними;
  3. Копію нотаріально засвідченої згоди батьків, опікуна чи піклувальника дитини на її усиновлення;
  4. Повідомлення закладу охорони здоров’я або навчального закладу, в якому перебуває дитина, про згоду на її усиновлення. За наявності засвідченої нотаріусом згоди батьків на усиновлення дитини, згода закладу охорони здоров’я або навчального закладу, в якому проживає дитина, не надається;
  5. Копію висновку про стан здоров'я, фізичний та розумовий розвиток дитини;
  6. Акт про знайомство кандидатів в усиновлювачі з дитиною;

Копії документів, засвідчуються підписом керівника та скріплюються печаткою закладу. Служба у справах дітей за місцем проживання дитини на підставі заяви кандидата в усиновлювачі та вищезазначених документів, протягом 10 робочих днів готує громадянам України висновок про доцільність усиновлення та відповідність його інтересам дитини для подання до суду.Для прийняття рішення про усиновлення кандидати в усиновлювачі звертаються із заявою про усиновлення до суду за місцем проживання (перебування) дитини.    Усиновлення дітей проводиться на підставі рішення суду.

 Усиновлення одним з подружжя дитини другого з подружжя здійснюється за місцем проживання дитини.

Для усиновлення дитини те з подружжя, хто бажає її усиновити, звертається з відповідною заявою до служби у справах дітей за місцем проживання дитини.

     До заяви додаються:

  1. копія свідоцтва про шлюб;
  2. копія паспорта або іншого документа, що засвідчує особу;
  3. висновок про стан здоров’я заявника;
  4. довідка про наявність чи відсутність судимості;
  5. копія свідоцтва про народження дитини;
  6. письмова згода батьків дитини на усиновлення, засвідчена нотаріально, або згода того з подружжя, дитину якого усиновлює інший з подружжя, та документ, який засвідчує відсутність другого з батьків дитини (копія свідоцтва про смерть або довідка про смерть, видана органом реєстрації актів цивільного стану, копія рішення суду про позбавлення батьківських прав, про визнання недієздатним або безвісно відсутнім, довідка з органу реєстрації актів цивільного стану щодо запису відомостей про батька дитини тощо).

Служба у справах дітей протягом 10 робочих дітей після надходження заяви та документів складає акт обстеження житлово-побутових умов заявника, розглядає питання про доцільність усиновлення та відповідність його інтересам дитини і готує проект відповідного висновку.


Опіка і піклування

dit_fot3 Встановлення опіки та піклування — це влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім’ї громадян України, які перебувають переважно в сімейних, родинних відносинах із цими дітьми з метою забезпечення їх виховання, освіти, розвитку, захисту їх прав та інтересів (глава 19 Сімейного Кодексу України).

 Опікуни, піклувальники є законними представниками інтересів дитини без спеціальних на те повноважень, несуть відповідальність за життя, здоров’я, фізичний і психічний розвиток дитини, яка знаходяться під їх опікою, піклуванням.  Опікуни, піклувальники зобов’язані виховувати дитину, піклуватися про її здоров’я, фізичний, психічний, духовний розвиток, забезпечити одержання дитиною повної загальної середньої освіти, двічі на рік здійснювати повне медичне обстеження підопічного.

 Опіка встановлюється над дітьми, які не досягли чотирнадцяти років, а піклування — над дітьми віком від чотирнадцяти до вісімнадцяти років. Над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, опіка, піклування встановлюється органами опіки та піклування або судом.  Відповідно до статті 11 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» (від 13 січня 2005 року № 2342-IV) органами опіки та піклування є державні адміністрації районів, районів міст Києва і Севастополя, виконавчі органи міських чи районних у містах, сільських, селищних рад. Безпосереднє ведення справ та координація діяльності стосовно дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, покладено на служби у справах дітей. Опікуном, піклувальником може бути повнолітня дієздатна особа. При призначенні опікуна, піклувальника враховуються особисті якості особи, її ставлення до дитини (Сімейний кодекс, стаття 244). Однією з умов оформлення опіки є бажання самої дитини щодо призначення певної особи її опікуном, піклувальником.

   Переважне право серед кількох осіб, які бажають стати опікунами чи піклувальниками щодо однієї й тієї самої дитини, надається: її родичам незалежно від місця їх проживання; особам, у сім’ї яких проживає дитина на момент, коли виникають підстави для встановлення над нею опіки або піклування.

Не може бути опікуном, піклувальником особа, яка зловживає алкоголем, наркотичними засобами, позбавлена батьківських прав, а також інтереси якої суперечать інтересам дитини.Якщо дитина постійно проживає в дитячому закладі або закладі охорони здоров’я, то відповідно до статті 245 Сімейного кодексу України функції опікуна та піклувальника щодо неї здійснюються адміністрацією закладу. Дитина, над якою встановлено опіку, піклування, не втрачає статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, що передбачає державні пільги, передбачені для такої категорії дітей. За такими дітьми зберігається право на аліменти, пенсії, інші соціальні виплати, на відшкодування у зв’язку з втратою годувальника. Дитина, яка виховується в сім’ї, має право на захист від зловживань з боку опікуна, піклувальника. Відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, становить два прожиткових мінімумів для дітей відповідного віку (з 01.01.2009 року).

  Опіка припиняється у разі: передачі малолітньої особи батькам (усиновлювачам); досягнення підопічним 14 років У цьому разі особа, яка здійснювала обов’язки опікуна, стає піклувальником без спеціального рішення щодо цього.

  Піклування припиняється у разі: досягнення фізичною особою повноліття; реєстрації шлюбу неповнолітньої особи; надання неповнолітній особі повної цивільної дієздатності.


foto_dit2Прийомна сім'я

   Прийомна сім’я – це сім’я або окрема особа, яка не перебуває у шлюбі, що добровільно бере на виховання та спільне проживання від одного до чотирьох дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у свою сім’ю, для того щоб надати можливість дітям, які з різних причин позбавлені можливості проживати в рідній родині, жити в безпечному та люблячому сімейному оточенні нової родини, де вони зможуть реалізувати свій потенціал. Функціонування прийомних сімей регулюється Положенням про прийомну сім’ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 565 від 26 квітня 2002 року  (із змінами та доповненнями) та постановою Кабінету Міністрів України від 24.09. 2008 р. №866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини». Прийомні діти проживають і виховуються у прийомній сім’ї до досягнення  18-річного віку, а в разі навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІУ рівнів акредитації – до його закінчення, але не довше ніж до досягнення 23 років.  Діти, влаштовані до прийомної сім’ї, зберігають статус дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та можуть бути усиновлені.  Вихованці прийомної сім’ї, якщо це не суперечить інтересам дитини, і не заборонено рішенням суду мають право підтримувати стосунки з біологічними родичами.

Перелік документів, які необхідно подати до органу, який приймає рішення про створення дитячого будинку сімейного типу: заяву про створення дитячого будинку сімейного типу (від подружжя приймається спільна заява, підписана обома подружжями); копії своїх паспортів; довідку про склад сім’ї (форма №3); копію свідоцтва про шлюб (для сімейних пар); довідку про стан Вашого здоров’я та членів сім’ї, які проживають разом з Вами (довідка про відсутність хронічних захворювань, обстеження нарколога, венеролога, психіатра); довідку про проходження курсу навчання кандидатів у батьки-вихователі і рекомендацію Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді щодо включення Вас у банк даних про сім’ї потенційних усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; нотаріально засвідчену письмову згоду всіх повнолітніх членів сім’ї, які проживають разом з Вами, на створення дитячого будинку сімейного типу або написану власноруч в присутності посадової особи, яка здійснює прийом документів; довідку про доходи сім'ї за останні шість місяців або копію декларації про доходи, засвідчену в установленому порядку; довідку про наявність чи відсутність судимості; висновок служби у справах дітей за місцем проживання про можливість створення Вами дитячого будинку.


Жидачівський район отримав понад 1,5 млн грн на реалізацію програми «Доступні ліки»

 liku1 Від початку року Жидачівський район отримав із Державного бюджету України субвенцію в сумі 1 млн 559 тис. грн на виконання програми „Доступні ліки”

   У районі в урядовій програмі «Доступні ліки» беруть участь усі заклади охорони здоров’я. До її виконання на договірних засадах задіяні 12 аптечних закладів району: ПП „Аптека Аронія” (м. Жидачів), аптека „Соломія-Сервіс” - „Подорожник” (м. Жидачів). аптека „Медфарм” (м. Жидачів),  КП „Аптека № 153” (м. Жидачів), ТзОВ „Аптека № 154” (м. Жидачів), ТзОВ „Аптека Довіри” (м. Жидачів), ТзОВ „Реціпе” (м. Жидачів). кіоск „Аптека № 153 (смт. Гніздичів), ДКП „Аптека № 155” (смт. Журавно), ТзОВ „Медфарм” (аптека №67, м. Ходорів), ТзОВ „Медфарм” (аптека № 60, м. Ходорів). ТзОВ „3 І” (смт. Нові Стрілища”).

   Найкраще виконують завдання програми «Доступні ліки» медичні працівники КУ «Жидачівська центральна районна лікарня» та Гніздичівська АЗПСМ, які з квітня по 1 жовтня виписали 6 993 рецепти, що становить 54,3% від усіх виписаних. З них отоварено 5 813 рецептів на загальну суму 169 110, 86 грн (54,8% від усіх використаних по району коштів).

   Тож, ще раз нагадуємо й звертаємось до мешканців Жидачівщини із закликом скористатися умовами реалізації урядової програми „Доступні ліки”, адже вона створює реальні можливості для доступності лікарських засобів.

17.10.2017, 16:44

детально »


“Рука допомоги”: малозабезпечені отримали кошти для відкриття власної справи

  У вівторок, 17 жовтня, у межах проекту “Рука допомоги” четверо мешканців області з числа малозабезпечени, багатодітних та вимушених переселенців отримали обладнання для ведення бізнесу на загальну суму близько 250 тисяч гривень.

Учасниця проекту Галина, мешканка села Раденичі, яка ще вчора жила лише на соціальні виплати, вже облаштовує майстерню, де разом з чоловіком вироблятиме дитячі ліжечка.

“У нас у родині ніхто ніколи не займався підприємництвом, але ми мріяли про свій бізнес. Дізнавшись про проект, подумали, що це можливість заробляти улюбленою справою та стати матеріально незалежними. Чоловік довго працював столяром, а я дуже люблю діток, тож вирішили виготовляти дитячі ліжечка. До того ж наші діти дуже творчі, вони запропонували самостійно розмальовувати їх. Це буде дуже добрий хенд-мейд, над яким працюватиме вся родина від малого до великого”, - розповідає учасниця.

Загалом близько 500 жителів Львівщини вже вирішили взяти участь у проекті і розпрощатися з безробіттям. Кожен десятий з них прагне стати підприємцем.

17.10.2017, 16:28

детально »